måndag 30 mars 2009

Grubblerier

Idag skulle jag vilja ha super krafter att ta till. Vara den bästa läkaren på jorden som kunde bota Whiplash skador. Bli upplyst till den härligaste psykologen av dem alla, en Guru för kropp och själ. Ibland rinner det bara över en, saknaden av sig själv. Hjärnskador eller utbrändhet, vilketsom, båda påverkar dig som person, din personlighet. Det har jag lärt mig på Öppenvårdsteamet. Det gör ont, för jag har ändå alltid hoppats att jag ska bli den jag en gång var. Om inte fysiskt, vilket jag insett nu, så ändå psykiskt. Den personligheten jag hade då när jag älskade sociala samanhang och alltid hade något att säga. Nu är det inte så längre och jag saknar det. Jag känner mig obekväm när jag inte längre vet vad jag ska prata om för det är inte Jag.

På Öppenvårdsteamet idag pratade vi om argumentation bla. Det är något som jag länge kännt är väldigt jobbigt för mig men jag har aldrig lyckats förstå mig själv eller förklarat för någon. Jag har aldrig ens försökt förklara för någon som inte är skadad för det är så liten chans att förstå. Men hon förstod percis vad jag menade, det högg till i mig men nu kan jag äntligen pusta ut för nu vet jag vad som är fel. Jag bad henne skriva ihop lite om det vi pratade om idag för jag vill så gärna att ni ska få förstå, men jag kan omöjligt förklara för er. Så jag hoppas jag får ett mail snart. Det var verkligen dagens Ahaa.. insikt och den har jag länge sökt med ficklampa och spårhund!

Ikväll är det bowling med M, Sis och J! Trodde vi skulle spela Wii bowling men det var visst riktig... Litet missförstånd men jag hoppas det blir kul! Min kropp är tyvärr inte laddad.... Hej mera smärtstillande tror jag..... Tänk om man kunde äta morötter istället... =)

2 kommentarer:

Tessan sa...

Hej vännen! Ser framemot att läsa mailet så att vi kan förstå bättre! Även om vi vet mycket hur det för varandra så har vi ändå vissa saker som skiljer oss åt och som man inte vet hur det är tex jag å min arm och du och utredningen om hjärnskada. Ha det riktigt trevligt ikväll och slå några slag för mig med så orkar du lite extra:D Massor av kramar

Ghina sa...

Och ändå var du bättre än mig! Jag har nollkoll på hur man ska kasta iväg det där jäkla klotet..
Och som jens sa Magnus fick kämpa för att slå dig.

Tänk att vi vann med bara 4a poäng!

puss puss
Önskar jag kunde pussa bort allt det onda oxå.