måndag 9 mars 2009

Operation rädda Gustav

Så var det måndag igen då. Zimba är på dagis och jag har nyligen kommit hem från veterinären. Operation rädda Gustav är mitt i sitt fullaste allvar, han är kvar hos veterinären och väntar på sin tur. Jag gick över till svärföräldrarna i god tid imorse för att kela lite med honom och berätta än en gång vad som väntade. Först hittade jag honom inte och fick lite små stress impulser över det, men sen se så söt han var där han låg och kurrade. Vi snackade lite och så följde han snällt med mig ner till hallen, sniffade lite på buren och mumsade på några godisar. Väl inne i halva buren fick han smaska på några till, sen var jag tvungen att vara lite mer bestämd och fick trycka in den resterande delen av hans ganska stora bakdel.. Gick bra men klart han undrade vad f-n jag höll på med! Det gick bra i bilen, han var tyst första biten men sen började han jama lite emellanåt. Inget konstigt eller panik artat, bara lite mjaaaoouu. Hos veterinären satt han snällt tyst i buren och spanade ut på diverse andra djur som passerade förbi. Det kom en stackars hamster i bur som skulle avlivas... Han var livrädd där han satt i sin stora bur mitt på golvet och stora otäcka monster gick förbi honom. Han hade inte ens ett litet hus att gömma sig i... Då skar det i mitt hjärta må ni tro. Han satt och stampade febrilt för att skrämma alla andra monster.. men verkade bara vara jag som hörde honom. Vila i frid söta hamster! Så Gustav då, jo han kom ut ur buren efter lite sura miner mot mig, väl inne i undersökningsrummet. Veterinären fick klämma och känna på honom, han var så snäll så. Men när hon kom till öronen blev han lite mera upprörd, hon insåg snabbt att det inte skulle gå. Med tanke på att öronen är så svullna också så man ser knappt ner i dem alls. Så nu är Gustav kvar där för i eftermiddag ska de söva honom för att sen ta prover på diverse olika organ, raka bort alla hemska tovor på ryggen, ta bort tandsten och kolla alla tänder och sist men inte minst göra en grundlig koll och rengöring av hans öron! Även fast det inte är min katt är jag till fullo engagerad och jag skulle hellre sitta där hela dagen med honom än här hemma själv.. Fortsättning följer..

Helgen har varit bra men nu är jag så trött så jag återkommer senare idag....

2 kommentarer:

Trin sa...

Vilken katthjälte du är!! Tycker att du gör helt rätt som tar stackarn till vet. Hoppas att allt gick bra med honom. Massor av kramar från en kattälskare.

Trin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.