fredag 6 mars 2009

Härliga fredag!

Just nu spelas Maja Gullstrand - Här för mig själv från Melodifestivalen . . Min kära sambo har lyssnat på Winamp sensate gången och därav ligger de alla fina låtarna där... . . Jag mår så bra . . Känns som lite ironi i låten men visst okej just nu passade den bra för här sitter jag och mår rätt bra. Det är ju härligt! Fast nu blev det visst Velvet - The Queen den är ju lite svängigare! Sitter å gungar på min fina skrivbordsstol, den är så skön! Tack Pappa!

Imorse blev det frukost vid halv nio, sen fick Zimba sin frukost och medicin. Som han så gärna äter upp! Härliga hund! Han imponerar på mig ibland. Finns nog inget han inte gillar... ÄN så länge i alla fall. Efter frukost bestyren och en snabb mail koll så blev det en halvtimmas promenad i halkan. Tjena.. jag bara väntar på den dagen som jag ska halka och slå mig blå. Det är isgata här ute. Tyvärr inte hela grusvägen så sparken kan man bara ta en bit.. Det är ett underskattat färdmedel! Jag älskar spark! Zimba med! Efter promenaden hälsade vi på grannen en snabbis, Zimba fjäskade som vanligt. Nu sitter jag här och tar mig en välförtjänt paus från städningen. Dosera var det ju! Känner mig duktig men mest stolt över mig själv att jag än så länge inte har tagit ut mig. Kanske medicinen hjälper mig?! Har dammsugit hallen, köket och vardagsrummet men jag har pausat däremellan också. Snart blir det badrummet och sen sovrummet och här vid datorn. Medans Melodifestival låtarna poppar!

På måndag ska jag till veterinären på Djurkliniken Annalysen med katten Gustav. Igår var jag inne hos svärföräldrarna och berättade för Gustav att han nu skulle få komma till veterinären. Berättade det även för svärmor så klart! Gustav följde snällt med ner från övervåningen och så kelade vi lite med buren som han ska få åka i på måndag. Hade sprayat lite Felway på den. Det är en spray som finns på Apoteket som kan lugna nervösa katter bla. Det är med kattens egna fermoner i så det är inget konstigt alls. Han var inne i halva buren och smaskade på de godisarna jag lagt där, sen fick jag borsta han lite också. Så det ska nog gå bra att få med honom. Vill att det ska vara måndag nu! Får se om de andra katterna också ska få sig en roadtrip till veterinären, M tyckte det, och jag kan nog hålla med.

Nej nu ska jag fortsätta städa. Nu får doserings pausen vara färdig för stunden. Så jag kanske kommer sen igen..

Inga kommentarer: