torsdag 12 mars 2009

Ny advokat!

Igår var jag i Eskilstuna och träffade min nya advokat och det är första gången på länge som jag åkte därifrån och kände ett lugn mitt i alla andra blandade känslor. Jag bytte advokat för att personkemin med den andra inte stämde alls, och i sånna här fall är det väldigt viktigt. Advokaten pratade med "mitt" ombud på det försäkringsbolag som jag bråkar med, har ett nytt ombud där nu eftersom vi nu ska ta upp nästa punkt i alla stämningar eller tvister eller vad jag nu ska kalla dem. Hur som helst så var han verkligen inte vänligt inställd till mig, det hördes klart och tydligt på vad min advokat svarade tillbaka i luren. Kan inte förstå hur en människa vill jobba på ett försäkringsbolag med personskade regleringar, de människorna KAN inte ha ett samvete..!!!! Vill skriva så mycket arga ord och visor men det spelar ingen roll, bara tråkigt för er som läser att läsa det. Men jag önskar på ett sätt att ni alla andra visste hur sjukt det är. Jag håller på dig min Gudfar att du/ni/vi kan slå dem rätt på nosen med världens största elektriska flugsmälla!!! Hejja Hejja!!

Operation rädda Gustav är inne i sin slutfas. Allt gick kanon hos veterinären! Han var så snäll så, tils det kom till öronen då sa han snällt men bestämt ifrån. Veterinären insåg ganska snabbt att hon inte skulle få kolla dem medans han var vaken.. Minns inte hur mycket jag har skrivit om hur det gick. Men de sövde ner honom, tog många prover på olika organ och socker och så, rensade tandsten och tog bort en dålig tand, rakade bort alla tovor på ryggen och sist men inte minst rensade de hans allt för smutsiga öron. Stackarn låg helt däckad i buren när vi hämtade honom. Han fick örondroppar som ska droppas i öronen två gånger om dagen i hm.. tror det var 10 dagar. Det har svärföräldrarna fått i uppgift och jag tror de klarar det gallant. Var rädd att Gustav skulle vara asförbannad på mig minst sagt men igår fick jag kela lite med honom så han verkade inte vara så sur. Jippiiie! Hoppas han håller sig i bättre form nu! Får kika till honom emellanåt, men stackarn är ju en riktigt gammal stofil! Lite stel och så..

Snart ska jag ta och byta om och åka till optikern, ska träffa en kirurg där och prata lite om ögonoperation. Jag är så fruktansvärt trött på allt krångel och aldrig se riktigt bra. Har ju fått nya glasögon nu, ska hämda dem idag igen för de fick byta glas.. och jag ska försöka använda dem lite mera nu. Om de nu passar den här gången. Jag vet inte om det är så men det var strax efter olyckan som jag började gå till optikern mycket mera och jag har hört andra med nackskador/problem som även fått påverkan på synen så jag är rädd att jag kanske också fått det.. men jag vet verkligen inte alls. Verkar väldigt läskigt att operera ögonen men det vore ju ljuvligt att få se bra!

Ikväll ska jag ut och äta med mina smärtsamma vänner! Ska bli lika roligt som vanligt även om vi nu har en del saker som är mindre roliga att prata om. Men det är människor som förstår. Sen sover jag nog över i staden med Zimba hos mor och far. M åkte till Såternäs, F7 , flygvapnet alltså, tidigt imorse. Och han kommer inte hem försen på söndag. Så jag tänkte slippa köra bil ikväll och ta mig en liten skönhetssömn på Manillagatan.

Kram och hej

Inga kommentarer: