onsdag 4 mars 2009

Uttråkad och ensam

Haloooooooo? Är det bara jag här?

Så känns det. Alla jobbar, pluggar och står i. Här sitter jag och glor ute i skogen. Visst är det trevligt att vara ensam ibland och ta det lugnt men det är inte roligt när man inte vill det. När man känner att man har ork och energi att umgås med vänner. Så finns det ingen där. Jahapp.. sitter och funderar på vad jag kan hitta på idag. Kommer bara på att jag kan åka till apoteket och köpa en typ av spruta till vovven. En som man kan "dra upp" medicin med. Men det känns onödigt att åka fram och tillbaka för det lilla när sambon ändå kan göra det på vägen hem. Bensin är inte gratis och det blir ca fyra mil fram och tillbaka... Men vad kan jag då göra? Jag har precis avslutat ett samtal med veterinären, fast nu gällde det inte Zimba utan gårdens gamla katt Gustav. Han är en riktigt gammal stofil och han är min idol. Dock vet jag inte riktigt vad alla andra tycker om honom.. Han är ganska speciell och arg av sig ibland. Men det skär så i mitt hjärta att se honom varje dag när han lunkar på där med sin extreeemt toviga och dåliga päls. Har tänkt så länge på det, att jag vill få honom till en veterinär som kan hjälpa honom. Men ingen annan här verkar vara lika angelägen som jag.. Eller så inbillar jag mig det. Igår rensade de hans öron, och han har alltid haft problem med dem men igår var även öronen extrema! Det kom ut en massa var och brun gegga som inte luktade gott... Jag ville sätta mig ner och gråta en tår eller två för den stackars katten. Han är gammal som gatan men värd all hjälp han kan få. Så nu har mitt projekt Rädda Gustav börjat! Det kommer nog att bli en pärs att få in honom i en bur och sedan till veterinären.. Men jag ska försöka, hur många rivsår jag än må få.

Dagens tanke och jätte kram går till dig Sis!!! Jag tänker på dig och blir orolig!!! Hoppas jag hör nått snart....

Kramar från mig så länge!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Sorry att det inte fanns tid idag.. Sitter just nu med en febersjuk dotter. Inte roligt!!
Va go du är som tänker på Gustav..
Kram

Tessan sa...

Önskar dej lycka till med ditt nya projekt! De är bra att skaffa sig lite projekt, jag upplever att man känner sig mer behövd då!! Håller tummarna för dej! Kramar