fredag 6 mars 2009

Den största stenen är nu borta

Jag vill jubla, skratta och gråta av lättnad. Jag vill hoppa, skutta och dansa av glädje. Den största och tyngsta stenen har släppt från mina axlar. Efter många månaders grubbel och sömnlösa nätter pga ångest har jag nu en ny advokat. Tack pappa för du hjälpte mig även med det. Fast jag vet att jag gjorde en hel del själv också. Men just det där första samtalet hade jag inte orkat med och det fixade du som vanligt. Allt jag ber dig om hjälp med gör du, Jag älskar dig för det. Jag känner mig stark och redo nu när jag har en ny advokat. Än har jag inte träffat honom personligen, det ska jag göra nästa vecka, men av ett samtal kan man ändå känna sig så trygg.
Att Cookies N Beans - What if spelas just nu på min dator är en slump men det ger mig ännu mera hopp. What if hope was lost for a hundered days and you feel your life just slipping away.. would you rise again?

Jag vet att det kommer att bli många tårar och mycket slit framöver också men nu känner jag mig i alla fall lite lugnare. Det är ett sjukt system man brottas med. Det är det svenska rättssamhället som inte alls är rättvist för fem öre. Har man aldrig varit inblandad i det vet man ingeting om det och ni kan skratta er lyckliga för det. Det finns bara en sak i livet som kan göra mig så frustrerad och arg att jag skulle kunna slå sönder en bil, elda upp ett hus. . . Ja ingenting kan förklara hur sjukt det är. Man tror man betalar en försäkrings premie varje månad för att man ska ha ett skydd ifall någonting händer. Men där tror ni FEL! Så fel det bara kan bli!! Jag har bråkat med ett försäkringsbolag och haft en egen advokat som driver mitt mål i mer än fem år och det är inte slut än. Jag ser inte ens änden på tunneln. Men nu tänker jag inte ödsla mer energi på att tänka på vilket helvete det är. För nu är det fredag och jag ska fira min nya advokat!!

1 kommentar:

Tessan sa...

Grattis vännen till den nya advokaten! Nu håller vi tummarna på att han kan sätta ditt de där "skithögarna!! Ursäkta, men förstod din frustration. Ha en super bra fredag!!! Kramar i massor