söndag 15 mars 2009

Jag skiner som solen

Vilket underbart väder måste jag bara börja med att säga!! Sånna här dagar är man lycklig att bo på landet! Solen skiner över logen och all snö, traktorn brummar och allt smälter i tö. Jag är nyss inkommen från en timmes promenad och lek med Zimba. Hur skönt som helst! Och han var jätte duktig hela tiden så nu är matte mega stolt! Stackarn har slocknat på sin favorit plats i hallen. Jag skulle vilja gå ut igen men vet inte vad jag ska göra ute.. är lite för kallt att bara sitta och man kan ju inte greja så mycket i trädgården för den är ju fortfarande täckt av mycket snö.. Men det är så underbart så jag nästan svävar! Konstigt att man kan bli så glad av blå himmel och sol.. Fast de senaste dagarna har jag mått toppen! Kanske inte fysiskt, jag menar värken är lika jäklig som den alltid är under vinterhalvåret men psykiskt så känns allting såå mycket bättre! Även om jag än så länge har mina dalar än, men det är ju inte så konstigt eftersom man har en hel del att berarbeta.

Väldigt tidigt i torsdags morse åkte M till F7 och ikväll kommer han hem igen. Roligt att vara ifrån varandra så man får känna att man saknar den andre! Det tycker i alla fall jag! I torsdags kväll myste jag och mina smärtsamma vänner tillsammans över en bit mat hemma hos T, det var verkligen ur mysigt måste jag säga! Även fast vi inte alltid direkt pratar roliga saker så blir det ändå alltid roligt med er. T jag hoppas verkligen din operation kommer att hjälpa dig!!!! Jag ska be till Gudarna att den gör det!!

Efter kvällen där sov jag över hos mor och far, skönt att slippa köra bil hem på kvällen när man är slut. På fredags förmiddagen tog jag, Sis och Zimba en promenad i stadsparken. Det var också roligt! Zimba blev vääldigt skitig, ännu ett plus att bo på landet, inte lika mycket smuts på vägarna! När vi kom tillbaka fick han duscha! På kvällen kom hela La familia hem till mig och så lagade vi mat, kollade på Let´s Dance och spelade Wii. Mamma och pappa var hejjare på bowling och rocka rockring! Imponerande! Det var en riktigt rolig dag för det är inte speciellt ofta vi i familjen hittar på sådana saker. Favorit i repris tack!

På lördagen blev det Marieberg med familjen, igen, haha! Zimba var hos grannen och fjäskade som vanligt! Fattar inte vad det är med honom när han kommer dit..! På kvällen kom M & T hit och M var våran privata kock! Snacka om bortskämda vi blev! Vilken super pojkvän du har! =) Jag hade riktigt trevligt som vanligt i deras sällskap, mysigt att softa lite så där. T var en jäkel på bowling!!! Du måste komma hit igen och visa mig dina knep! Tack söta ni för en underbar kväll! Nästa gång bjuder jag!

Så idag då.. söndag och solen skiner. Underbart! Nu blir det nog till att försöka dammsuga lite.. men bara lite.. tack och hej för mig!

1 kommentar:

Annsi sa...

Ja visst kan det vara bra med distans ibland, det får en att inse hur mycket ens partner betyder och det är väldans coolt att känna hur mkt man kan sakna någon..men det bästa: när man får den dära kramen efter några dagar/veckor som man så längtat efter.

Solen gör underverk.. :D

Puss på dig