fredag 30 april 2010

Total blogg torka...!

Men många funderingar kring mitt liv. På insidan tjoar den där personen som jag en gång var, den personen som jag hemskt gärna skulle vilja bli lite mera lik igen. All den där sprudlande energin som fick mig att kunna fantisera ihop världsfreden på ett kick! Vart har all inspiration tagit vägen? Jag känner mig som en skrynklig blekt gardin. Emellanåt så tjoar det till där inne och jag ler för mig själv men dörren dit stängs så fort igen. Attans också! Skaffa dörrvakt?

Flytten blir nog lite fram flyttad igen då saker och ting inte går som det ska eller blir som man tänkt sig. Det tar hårt på oss båda men vi försöker så gott vi kan! Tack alla söta för all hjälp vi får i huset! Ni är som Lambi, (toalettpapper), oanad uppsugningsförmåga!

Livet som skadad är som det är, en evig och ständig kamp mot allt. Orkar inte dra upp alla detaljer just nu igen, det är bara så mycket papper hit och dit och beslut och trassel. Vart jag själv hamnat i allt detta har nog många glömt kolla upp. De bara beslutar och ändrar bäst de själva vill och tycker. Men sånt är livet och jag är mitt i all ilska, frustration och gråtmildhet tacksam för allt. Har man aldrig drabbats av livets hårda sidor får man oftast inte lika mycket skinn på näsan. Även fast vi med skinn på näsan också kan bli brända.. Men en liten röd nästippp emellanåt ska inte stoppa mig!


Ikväll blir det vuxen liv med att titta på brasan i Lillån med Swahnmärkt och Dahlström! En sån där sittning vid matbordet då vi förtär ett och annat tuggbart skulle visst också ingå. Det tackar våra magsäckar för! Med ett KURR!

För övrigt är det packning och pyssel i huset som är helgens profil!

Inga kommentarer: