tisdag 27 april 2010

Det är fint väder om så snudd på att det dras ner lite för det sveper en svag gödsel lukt över gården.. Någon av alla bönder som är igång med vårbruket! Är så härligt att se alla traktorer som är ute och dammar på åkrarna. Jag vill åka med! Eller köra för den delen..

Det är så fruktansvärt ensam att vara hemma på dagarna när alla andra jobbar. Alla har sitt, upptagna till fullo mellan åtta och fyra. Där emellan lever jag totalt singel liv både på kärleks och vän fronten. Nu är det inte alltid så och det finns emellanåt vänner att träffa även dag tid. Det bökigaste blir ju när min kropp inte riktigt orkar med att ta sig någonstans eller att man som så ofta hamnar hemma själv för att jag vet att jag blir slut av att åka iväg även fast jag ofta vill. Den där balansgången är så hårfin. För ibland så måste man ju ändå eftersom det ger så mycket annat men ibland så drar jag mig för det också när värken redan från mogronstund är på gränsen till att bryta ut från endast lite besvärlig till påträngande.

Jag vill ha ett jobb idag! Jag vill jobba som alla andra! Jag vill också ha något att bidra med runt matbordet! Jag vill också bidra till familje kassan och framtidsplaner! Jag vill också vara en i gänget någonstans!


För övrigt har jag hoppat av vattengympan helt nu under våren/sommaren för jag har blivit för stressad av den. Det blev så fel med allt när jag blev utförsäkrad så nu måste jag börja om på nytt igen. Jag får börja på vattengympan igen till hösten om jag känner mig mera redo för den då. Annars blir det mina vanliga promenader med hunden varje dag, bortsett från vissa undantag ibland.

Nu ska jag gå och se om solen har börjat lysa in i hallen så jag kan sitta där i dörr öppningen och mysa och slippa blåsten som viner i nacken! Gödsel lukten vänjer man sig vid =)

1 kommentar:

Annsi sa...

Ouh.. just nu känner jag också sådär! Vad tusan ska man göra hela dagarna? Att träffa vänner vore supermysigt men bara att gå till Ica är nog med dagsansträngning för mig..

Jag känner ingen gödsellukt heller..det är verkligen ett härligt tecken..elr regn på asfalt.. elr gräsklippningsdoft..Ja det finns många underbara dofter :D

Kram på dig //Annsi