onsdag 28 april 2010

Denna dag har varit seg och riktigt långtråkig!

I förmiddags var jag på USÖ och träffade arbetserapueften som vanligt. Det är alltid skönt att vara där för hon är så bra på att sätta ord på saker som jag ibland inte kan förklara. Hon är ännu bättre på att måla upp förklaringar med bilder på den stora tavlan eller komma på sånna slående likheter att du kommer på dig själv med att fnissa även fast innehållet kanske är tragiskt emellanåt. Så det var givande att vara där även idag.

Det var efter det mötet som dagen blev så lång och seg. Jag hade ingenting att göra försen klockan fem på eftermiddagen. Då skulle jag på ett annat möte i stan och jag kände att jag inte orkade åka hem, ut på landet, emellan för det blir en del mil med bilen..

Nu har ju uppenbarligen tiden gått och jag är hemma igen. Efter alla möten och en snabb sväng förbi huset för att kika hur förvandlingen fortskrider! Älsklingen jobbar på som den kämpe han är! Gud vad jag vill ge honom en lååång semester efter allt det här. Drömma kan man ju!

Nu ska jag slänga mig i soffan och för ovanlighetens skull äta ost krokar!! (ost bågar.....)

Inga kommentarer: