onsdag 7 april 2010

Sitter och funderar på vad det är för dag idag.. Orkar inte gå och hämta min kalender och kolla men efter en stunds funderande kommer jag på att det nog är onsdag. Är ofantligt trött och väldigt seg i kolan. Känner mig upp och ner vänd så att hela min tyngd trycker på hjärnan och därför klarar den inte av att fungera.

De senaste dagarna har nacken bråkat mer än vanligt och att köra bilen minst två mil varje dag är ingen höjdare. Nu har ju i alla fall all is och snö försvunnit från vägen men tyvärr har tjällossningen satt sina förödande spår! Hela Kåvi vägen är som en bergochdalbana! Fy sjalingens vad det är jobbigt att köra/åka på den med min lilla nacke. Jag mår illa och värken ökar vid varje biltur där.

Har efter flera veckor eller snarare månader idag, äntligen träffat en vän jag inte sett på länge. Det var roligt att se dig och det var roligt att höra om dina glada nyheter! Även fast jag gissat det själv redan.. Om några dagar är jag nog ännu gladare när jag vant mig mera vid tanken! Du vet..


Om livet då annars fortfarande är lika besvärligt och tung draget så går jag ändå här så levandes och lycklig emellanåt. Det är en fröjd när man inser vad livet egentligen är värt och hur mycket man kan njuta av tillvaron om man lär sig se allt det lilla. Jag kan vara salig i en hel dag över att ha mött en främling som ler. Jag kan vara lycklig över att se min älskling skratta för sig själv. Jag kan få extra energi av en liten solstråle som letar sig fram bland molnen. Allting går att njuta av bara man bestämmer sig för det.

Det är fortfarande lika krångligt och psyikiskt och fysiskt påfrestande med att vara utförsäkrad och allt vad det innebär. Det är bland det jobbigaste jag varit med om, bortsett från tvisten med försäkringsbolaget, att ständigt gå och vänta och inte veta vad som ska hända med mig eller min framtid. Jag har fått nya papper på posten men fortfarande inget liv från min handläggare på Ams. (Arbetsförmedlingen).

Imorgon ska jag vara på Iris om jag orkar ta mig dit. Borde lämna några blodprov på vårdcentralen också som bestämdes när jag var där i veckan. Jag måste vara fastande då så därför fick jag komma tillbaka. Då får jag inte äta något efter klockan tio ikväll och så måste jag vara på VC mellan 08.00 - 10.00 för det är då de tar fastaprover. Med min nästan konstanta hunger är det världens kamp att klara av så många timmar utan att få äta något alls men jag har gjort det förut så jag ska nog överleva helt klart! Jag lär väl dock bli ännu mera utmattad än vad jag är nu.

Nu ska jag ta och krypa ner i soffan och titta på "Halv åtta hos mig" och äta lite rabarber paj jag bakade härom dagen!

Inga kommentarer: