tisdag 6 april 2010

Återhämtning efter påsk

Påsk helgen avslutades med ett bio besök med en kär vän igår. När jag körde hem i skymningen igår kväll runt halv nio kände jag hur gled in i den där dimman och hur värken bestämt ökade. Jag slappnade liksom av en smula efter ansträngningen att ha varit på bio. Jag kände att den lilla effekten av colan jag druckit i salongen började släppa sitt lilla lilla koffein påslag. När jag kom hem tvättade jag bort allt smink, satte på mig en pjamas och tog en tablett. Värken fortsatte att öka när jag kröp ner i sängen tillsammans med en väldigt trött sambo. Vi låg och yrade om livets ting innan vi båda slocknade totalt. Han av utmattning och jag av bedövningen från tabletten. Jag sov som en stock även om jag vaknade några gånger helt förvirrad.

Idag är en riktigt tung dag. Känns som att jag väger flera ton! Nacken och ryggen värker och huvudet trycker. Har just varit ute med hunden i leran så nu ska jag snart lägga mig i soffan en stund innan jag ska försöka mig på en matlagning.

Påsken har varit bra men fullt upp! Det som skulle bli lugnt! Utan kalas och en massa middagar... vad hände?

Jag har meddelat Iris att jag inte kommer idag. Jag har ett besök på vårdcentralen klockan tre idag och det får bli det enda jag ska göra. Sen ska jag ligga i soffan och titta på tv eller sova. Så jag kan berätta mera om livet en annan dag för nu är jag färdig här.


PS. Fick ytterligare en blankett från Arbetsförmedlingen idag att skriva under. Knasigaste är att det är samma blankett som förut men med andra datum bara... Suck..Sen fick jag något mer papper som jag inte vet vad det är.. Krångel är bara förnamnet.

2 kommentarer:

Annsi sa...

ams & Försäkringskassan...krångel rakt av säger jag bara -suck- Alla papper om och om gör en ju inte piggare heller...

Härligt med bio, vad såg du/ni?

Kram Annsi

Anns sa...

Ville bara du skulle veta att jag tänker på dig min vän! Puss o kram Anns