måndag 1 mars 2010

En tablett till frukost

Efter en natt utan vad man kallar sömn vaknade jag vid sju och mådde inget vidare. Bäddade om i sängen och pallade upp med kuddar här och där för att försöka få kroppen i ett läge som gjorde mindre ont. Halv sov till nio snåret när det helt enkelt fick bli en banan och tablett till frukost i sängen. Sen satt jag ihop krupen i sängen och tittade på rådjuren utanför medans tabletten började göra sin plikt. Nu sitter jag här ny duschad och medtagen. Vattengympan idag fick bli inställd och tur i oturen får jag väl säga men jag tror inte ens jag får ut bilen ur garaget pga all snö yra!

Hittade en artikel på aftonbladet idag. Om de nya sjukreformerna och sådant. Läs om ni vill.. Jag tycker det var intressant och det stämmer enligt min mening i punkt och pricka. Eftersom jag inte vet hur man lägger till länkar här så blir det en sån här fin kopiering bara.... ; http://www.dn.se/opinion/debatt/regeringen-har-felbedomt-de-utforsakrades-vardbehov-1.1053647


Den här veckan ska jag få besked om aktivitetsersättnings ansökan. Vet inte vilken dag så jag väntar med spänning på brevbäraren varje förmiddag! Jag hoppas nu faktiskt innerligt att jag får den godkänd. Efter att ha provat på Iris i en vecka är jag helt sönderkörd och jag längtar tillbaka till en vardag jag kunde hantera och återhämta mig i. Inte en vardag som varje dag är en hemsk kamp för att hålla sig levande.

Nu måste jag lägga mig i soffan och vila.

Inga kommentarer: