fredag 19 mars 2010

Ett glas vitt och en pralin!

Nu börjar min fredags kväll verkligen arta sig! Sitter här med ett glas vin och en liten Lindt Lindor chockladpralin. Det är verkligen inte jag att äta praliner men fick det av en kär vän och har minsann börjat gilla de små bollarna. I alla fall denna!

Ikväll hade jag och M tänkt sjunka ner i soffan med varit glas vin och bara vara. Äta lite mat och kolla på Let´s Dance. ( När ska Willy åka ut??! Han må vara rolig men har är ju inte lika duktig på att dansa som de andra..) . Hur som haver ringde paret E.U och frågade vad vi hade för kvällsplaner. Jag berättade våran ljuva planering och nu så kommer de sötnosarna hit ikväll.

Även om jag må vara väldigt trött och sliten så är det trevligt att umgås med nära vänner. I deras sällskap behöver man inte bry sig om hur man ser ut eller om man är ovanligt tyst en kväll. Jag kan ligga i soffan och be dem skicka vin glaset om så behövs. Visst tar det ändå på krafterna mer än att vara ensam med M bara. I vissa fall får man ändå tänka på ett annat sätt för det som en kväll med ens vänner ger, kan öka så mycket annat. Ibland är saker mindre bra för kroppen men så underbara för själen!

Nu ska jag gå och hjälpa M att bädda rent i sängen! För vi (läs HAN!) har städat idag! Äntligen, hallelulja nu har vi ett rent hem!! Jag har världens bästa sambo!


PS. Therese - Jag klippte mig på Lillå Frisören! Vem av Theresarna det nu var som frågade.. Hihi..

3 kommentarer:

Therese sa...

Om jag nämner Wilma kanske du förstår vilken Therese det är... :)

Malin sa...

Åå vännen...vet att det är mycket nu...vet att du dock kommer bli lite sur på mej nu men vissa av dina framtidsplaner kanske borde vänta några månader till...=) så du inte ramlar ihop en vacker dag om du lägger på mera i ditt liv...!!

Anonym sa...

Tack själva för en jättemysig kväll. Med god mat och supertrevligt sällskap=) Är alltid så härligt att vara hos er. Kram till dig vännen min.