tisdag 28 september 2010

Redan tisdag!

Hade tänkt blogga igår och berätta om arbetsträningen och helgen men ack så trött jag var.

Igår hade jag en helt ledig dag och det var hur skönt som helst. Välbehövligt skulle jag också säga! Jag passade på att sova lite längre, äta frukost i den takt jag kände för. Sega mig ut på en lagom morgon promenad och sedan flöt dagen på i samma tempo. Jag hade lite mys stund för mig själv när jag pysslade ihop en liten höst dekoration till ytterdörren. Så här blev den..



Det är ganska påfrestande att göra sånna här saker men jag tycker det är så roligt! Så för själen och sinnet är det bara bra. Jag passade dock på att sprida ut mitt pyssel på över hela dagen så det gick rätt bra.

Effektiv som man måste vara så mailade jag lite där emellan. Bland annat fram och tillbaka med advokaten och försäkringskassan m.m.


Arbetsträningen eller praktiken i fredags gick bra! Jag lyckades intala min kropp att det bara var roligt att gå dit så jag var inte speciellt nervös. Vilket var super skönt! Sen att alla var så himla trevliga gjorde ju saken ännu bättre. Jag var där i två timmar, mellan tio och tolv. Effektiv tid vet jag inte för jag tog rätt många pauser och satt och viftade på fötterna och spanade runt.

Jag skulle sortera en del papper och första momentet gick bra. Det var enkelt men sen.. när jag skulle sortera in en del av alla dessa papper i pärmar. Ja då blev det genast svårare. För jag skulle sortera in dem efter siffror. Tex 18217982, och 18823742.... Ja just.

Det är svårt att växla uppmärksamheten mellan två saker så snabbt och mycket. Jag var dels tvungen att ha koll på papprena som satt i pärmen och dels de jag redan hade sorterat ut på bordet. Livrädd som jag är för att göra fel, i alla fall när det gäller att sortera in papper i fel pärm.. , så var jag över noggrann vilket resulterade i en skyffel rejäl huvudvärk. Nackvärken stegrade också under timmarna där. Jag satt mest och tittade neråt vilket inte är en höjdare. Jag tänker dock att detta var första gången jag var där och en hel del av mina känningar kan nog bero på nervositet och annat sådant. Hur som helst så var det en glad person som cyklade därifrån runt tjugo i tolv en fredags förmiddag. Jag log.

Att jag sen det första jag gjorde när jag kom hem var att lägga mig i soffan och sova en stund. Ja, det känns liksom helt okej! Ni ska dock veta att det var en rätt slut Petra som däckade där. Jag längtar dock till fredag igen..

Nu måste jag ta och göra mig färdig för mitt samtal på St.Lukas.

Efter det ska pappa och jag åka och köpa det sista som saknas för att få vårat staket runt gården färdigt!! Jiiiippiiieee!!! Jag är SÅ glad att vi snart kan ha Zimbis lös i trädgården!


Och.. PS. Allt med f.bolag och advokaten är kvävande och jag orkar inte skriva om det nu. Det kommer nämnas så småningom. När jag har ork till att ta in det själv. Just nu förnekar jag det mest... I brist på ork och i överflöd av ledsamhet.

1 kommentar:

Annsi sa...

Du är så duktig och kämpar med dem dära f.bolagen å dittan! Hoppas du någon gång får lön för mödan!!

Verkligen en fin dekoration du skapat händiga flicka! Jag skulle också vilja vara såpass händig..

*kram* Annsi