fredag 17 september 2010

Äntligen fredag

Puh! Gud så skönt att det äntligen är fredag! Jag har ända sedan i onsdags trott att det är fredag. I onsdags var jag verkligen bombsäker på det och la därför upp mina planer efter fredags måttet så i vissa fall kan det ha blivit lite tokigt.

Så idag är det verkligen fredag! Det har jag fått konstaterat så nu är jag hundra procent säker och min kropp jublar! Det ska bli så skönt att min älskade sambo är hemma om dagarna och att vi plötsligt blir två som kan ta hand om vårat vilddjur. (Plus allt annat..).

Jag känner mig fortfarande sönder krossad av en ångvält. Nacken är inte snäll och huvudvärken trycker som en gammal tekokare innan den tjuter i höganskri.

Syster ville gå på stan idag och det hade varit såå mysigt! Jag har grubblat fram och tillbaka här hemma men eftersom jag inte alls kan komma på vad som är bäst för mig och vad jag vill. Har jag helt enkelt fått inse att jag måste stanna hemma. Det är super trist men ibland måste man säga Nej. Vilket jag verkligen är urdålig på! Så nu känner jag mig duktig fast.. dagen är inte slut än så jag är lite nervös för mig själv att jag ska lyckas dra igång med något för stort i alla fall.

Ibland blir det lätt så när man i utgångsläget redan är för slut. För då fungerar inte min hjärna och all logik är borta. Hoppsan! Kan det blir då när jag två timmar senare undrar varför jag ens började med att rensa garderoben tex... Lurigt värre!

Men nu ska jag gå ner och lägga mig i soffan och zappa tills jag hittar något hyffsat spännande. Brukar mest vara tragiska serier på dagarna på tv så det är motvilligt jag sätter på boxen och lägger mig i soffhörnet. Men ibland har man inget val. Som idag.

Ikväll är det middag hos M´s mormor och morfar så jag behöver ladda alla batterier jag kan. Dock är det hål i alla så det är svårt. Silvertejp någon?

Inga kommentarer: