onsdag 22 september 2010

Två olika språk

Jag har kommit fram till att min kropp talar två olika språk flytande.

Vi har det magiska och det hjärniska.

Magiskan säger; Hjälp! Ursch.. OoooOooooOOooh vad läskigt det här är! Att presentera sig på en praktikplats för någon.. doooh.. jag tror jag snubblar dubbelvikt ihop av nervositet.. kan ingen annan gå dit? måste jag..? tänk om jag glömmer vad jag heter..? eller om jag inte förstår vad de säger? Ooh.. jag kanske svammlar fram en massa konstigt nonsens och de tror att jag verkligen är dum i huvudet.. huu!


Hjärniskan säger; Men haaallååå!?! Är du knäpp eller är du knäppast? Vad fånig du är! Sluta upp med allt trams, det där är bara löjligt. Vet du inte hur bra du är? Vet du inte att du Alltid presterar bra när du väl gör något seriöst? Att ingen någonsin har märkt något extra skumt med dig?! Det är ju bara sååå onödigt att gå och oroa sig för sådant som egentligen är hur lätt som helst! Typ bara att spatsera in där och säga "Hej! Det är jag som är Petra!". Resten kommer lika lätt som du andas! Capice?!



Som sagt. Min kropp talar två olika språk och jag försöker få dem att förstå varandra. Magen och Hjärnan. Önska mig lycka till! Idag ska jag gå till praktikplatsen och säga hej.. för er som missat det.

1 kommentar:

Tessan sa...

Ett stort lycka till vännen! Hoppas det gick bra idag! Jag har hållit mina tummar idag! Massa styrkekramar Tessan