torsdag 23 september 2010

Jag överlevde!

Tjohoo! Tag fram champangen!! Här ska firas!!

Hjärnan lyckades övertala magen att det inte är farligt att ta ett steg fram i främmande miljö. Jag kan ju faktiskt lyckas den här gången!!?! Att kanske för första gången på många år lyckas med något.

Det här är stort för mig. Kanske gör jag det större än vad det är genom att sitta här och lyssna på låtar som gör att drömmarna svävar iväg? Men vad härligt det är att drömma igen. Så länge sen sist. Fast det är en väldigt kort dröm. Den handlar bara om fredag förmiddag än så länge.. *skratt*

Imorgon mellan tio och tolv ska jag vara på NBA (Peab) kontoret och arbetsträna/praktisera. Det är ett byggföretag för er som inte vet och min svärfar jobbar där, liksom min svåger. Jag ska vara hos damerna i receptionen. Ska bli så spännande! Men jag är livrädd för hur det ska gå.. ursch, nu knöt sig magen igen. Känslorna är starkare än tankarna ibland.

Nu måste jag jaga vidare på handläggare på FK, arbetsförmedlingen och arbetsterapueften. Mycket pappers fix som vanligt.... Längtar till den delen av livet när jag slipper allt sådant! Gud vad skönt det ska bli.

Fast först måste jag göra något som jag skjutit upp sen jag loggade in på mailen idag. Läsa ett brev från advokaten. Han har visst fått något svar från försäkringsbolaget... Klumpen i magen blev genast större och ögonen tårades. Är det dags igen? snälla.. jag vill inte...

Inga kommentarer: