onsdag 1 september 2010

onsdag

Igår fick jag avboka akupunkturen för min kropp har fått någon mystisk åkomma. Känner mig nästan lite sjuk men mest extra seg (hur man nu kan bli det..) och en hals som bara blir värre och värre. Började med lite halsbränna och nu gör det ont och det är tungt att andas. Sen kommer sånna där mes hostar ibland också, ni vet när man bara måste hosta för det kliar så förbannat men det händer inget mer än att du hostar lite fånigt..

Idag cyklade jag och Zimba till veterinären. Vi tog det väldigt lugnt och det var skönt för både matte och hund. Efter ett litet blodprov fick vi cykla hem igen och nu ska vi vänta på svar och se om vissa antikroppar har bildats så att Zimba har ett bättre skydd mot rabies och därmed får ut ett pass.

Jag fick för någon dag sedan en kallelse till arbetsterapueften, nästa vecka var det. Så det känns väldigt skönt att äntligen få komma dit igen. Det är liksom där vi tillsammans kan bygga upp mig efter den nya livsstilen. Har så mycket frågor och tankar nu efter sommaren och med allt som ska hända i höst så längtar dit!
Känns som att mycket kan vara i startgroparna och jag känner mig stressad att komma igång med en del av det.

Nu ska jag kila ner och göra lite mat strax. Så att det finns färdigt när M kommer hem. Sen ska vi fara iväg och fixa lite saker till huset, en takstege ska inskaffas och vi ska välja kamin eller i alla fall undersöka lite närmare på de vi har sett.

För övrigt kan jag rekommendera Icas Billiga veckan! Super bra grej! Gå in på hemsidan och kika! Idag serveras Korvstubbar med svamp på Halmvägen.

Inga kommentarer: