tisdag 21 september 2010

Höstkänningar i nacken

Så var det höst igen och det med stormsteg. Iförmiddags höll jag på att blåsa ur led när jag var ute och gick med Zimbis i regn rusket. Det är mysigt med höst för då kan man krypa in i filten i soffan och tända en massa ljus. Det är mera okej att lägga sig i soffan runt halv åtta snåret när det är mörkt ute. Men...

Det stora bekymmret för mig varje höst är att värken alltid ökar. Det spelar ingen roll hur jag klär mig för den råa kylan letar sig ändå alltid in i nacken och lederna där. Dagar då det blåser ute är värre än andra även om det lugna dagar ändå kan vara besvärligt.

Man brukar ju säga att det inte finns några dåliga väder bara dåliga kläder. Tyvärr har jag inte hittat något optimalt klädesplagg eller sätt för höstens och vinterns väderomslag. Jag har testat med nackkragar i olika former och varianter, vindtäta jackor, halsdukar och polotröjor. Kruxet är att man inte kan ha på sig för mycket för då blir jag bara stel vilket också gör saken värre med värken.

Så är det någon som har ett tips så kan ni ju slänga med det i en kommentar!


För övrigt har jag varit på St. Lukas idag och lite senare ska jag gå och klippa luggen och få ögonbrynen plockade. Har svårt att göra det själv för att jag orkar inte hålla upp armarna så länge och det är ingen snäll position för min nacke.

Annars börjar det närma sig en praktikplats tror jag minsann... Ska berätta mera om det snart. Måste bara komma över vissa, för mig, stora steg först så jag känner mig lugnare och tryggare i hur det kommer att bli. Just nu är jag mest väldigt nervös i mag gropen över allt detta... Det var så länge sen sist..!!!

Inga kommentarer: