lördag 1 november 2008

Lördags bestyr

Solen skiner, gräset är frostvitt och skört, i kaminen sprakar elden, tvättmaskinen är i gång, dammsugaren håller på att lära sig dosera och musiken spelar ljuvligt glada låtar. Jag själv sitter här och skriver med en känsla av "Duktig" i kroppen. Jag har tagit paus nr 2 i städningen nu, satte mig ner för att skriva lite nu och vila kroppen lite granna. Egentligen borde jag väl bara kanske sitta i soffan och slappna av, inte röra ett finger.. Men.. Bättre än inget är det ju att sluta med de riktigt fysiskt krävande sakerna och "bara" sitta här och skriva.. eller hur? Lille Zimba ligger här under dator bordet och tuggar glatt på sitt första gris öra, tror han gillar det för han har inte brytt sig ALLS om dammsugaren!! Vilket han brukar göra... Skönt!

I kväll vill jag göra något, men det verkar som alla är upptagna redan... Men nått ska vi nog kunna hitta på, vet en som ska ha fest.. Alltid något. Om någon timme kommer mor och far på fika, mysigt! Ska ta och baka något tills dess. Så får se hur långt man kommer med doseringen, än så länge har det ju gått bra! Men när tiden tryter så tryter också ens smartaste drag... Hade lite rök problem imorse vilket gjorde att tiden flög iväg.............. Skulle elda i båda kaminerna, men det var bara ena som ville leda ut röken rätt väg, den andra tyckte vi skulle förgiftas lite... Host!

Nu ska jag fortsätta städningen....

1 kommentar:

Trin sa...

Vad duktig du är....dosera och allt ;)!!!
Hoppas du fick något kul att göra sedan!
Kramis