tisdag 11 november 2008

Ny bloggare invigd! =)

Tisdag då då.. nyduschad och fin. Hehe.. Utåt sett i alla fall. Tänk om man kunde duscha bort alla otäckheter på insidan också..? Faaast.. Idag är en bra dag! Än så länge! Jag känner mig rätt så glad, konstigt nog blev jag det av att läsa en väns blogg. Hon har just startat sin, efter lite prat från mig. Även fast hon skrev hur dåligt hon mår, vilket är väldigt ledsamt, så blev jag glad. Kanske för att jag förstod exakt allt hon skrev, kunde känna precis de känslor hon ville förmedla. Skulle jag tro i alla fall. Det där med att känna sig osminkad även fast man inte är det, eller håret.. Ja, allt. På nått vis är det som en frisk pust i kylan att höra någon i ens egen ålder berätta om sådana känslor som man annars mest har känt sig totalt ensam om att känna. Jag har mina smärtisar, de är en stor kraft givare och lugnande medel. Men det är ändå något som saknas. Kanske är det det? En vän i en mer liknande sits som jag. Nu har M ingen nackskada som jag, vad jag vet i dagens läge i alla fall. Hon har ju också varit med om en del. Bla olyckan som kraschade mitt liv. Så vi är olika men ändå lika. På nått vis finner jag det som en tröst att hon också mår dåligt. Förlåt mig M och jag sårar dig när jag skriver så, men jag är ganska säker på att du förstår hur jag menar. Vi brukade komplettera varandra rätt bra förr, men idag är inte som gårdagen och vi har mött en del problem på vägen förr. Men kanske är det meningen att vi ska hitta tillbaka till varandra nu... Vem vet. Jag förstod i alla fall allt hon skrev.

Ikväll ska jag och favorit smärtisarna på "Bind din egen Julkrans" kurs hos floristen Mia i Örebro. Det ska bli kalas kul! Dels för jag älskar att pyssla och så klart med kärt sällskap kan det inte bli annat än kul! Trots att vi knaprar piller och gnager oss fram så är vi ett jäkla gäng på att härja runt! HAHA! Men innan det ska jag fika med en gammal klasskompis från högstadiet, var länge sen sist nu. Ska bli mysigt! Och appropå det så måste jag träffa en annan kär gammal vän snart!! Ursch vad dåligt samvete jag har över att jag är så dålig på att höra av mig till folk...! Det hugger i hjärtat men vad ska man göra när man inte orkar riktigt..?? Jag har fullt upp med mig själv.

Nu blir det hej för mig idag ska göra mig klar och sen fixa och trixa lite! Ska även åka och hämta en ny Aloe Vera Gel som jag drack förut för magen. För se den är på krigsstigen igen! Jobbigt att inte kunna äta ordentligt och jämt må illa av frukosten! (Och nej jag är inte med barn!) För er där ute som också har problem med magen måste jag bara säga PROVA DEN! jag var väldigt skeptisk själv men kände att jag skulle göra vad som helst om magen vart bra så jag provade första gången för över ett år sen tror jag. Och jag säger bara KANOOOOOOON! Magen vart direkt felfri! Livet är underbart ibland! Hehe...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Blev bara tvungen att hålla med dig om saften! Helt suverän!! Hjälpte mig med halsbränna som inte var nådig..