fredag 21 november 2008

Friiiiidaaaag

Idag när jag gick upp var det 16.9 grader inne... Brr..! Men nu sprakar brasan för fullt, och det blev just 18 grader. Klockan är halv elva och jag var uppe strax innan nio, tycker tiden går så fort på morgonen. Fast jag har ju varit ute med hunden, gett han frukost, hämtat ved, tänt en brasa, fixat frukost och ätit den medans jag läste tidningen och här är jag nu. Kanske inte så konstigt ändå att klockan är halv elva.... I eftermiddag åker jag till Linköping och hälsar på en saknad vän, var länge sen nu. Sågs en snabbis i somras, vart bara en fika för jag mådde så dåligt.. Så nu hoppas jag att det ska gå bättre! Det mest typiska av allt är ju att jag igår kväll fick ganska ont i halsen och det sitter i än.. vad fan är det med min kropp??? Jämt när jag ska träffa A så blir min kropp sjuk eller dålig. Pyttsan på den förpackningen!

Igår var jag och hälsade på på ett nytt hund dagis, Hundstrykan. Verkade helt okej! Eller det verkade väl bra men det känns så trist att lämna sin hund någonstans där han får sitta instängd. Dock var det ingen bur han skulle sitta själv i utan de hade olika rum som olika hundar fick dela på. Zimba verkade gilla alla dem han hälsade på i alla fall, och dom gillade honom. Ska höra av oss på måndag och säga hur vi ska göra.

Övrigt så är det väldigt mysigt att det är vinter, skulle ju så klart vara ännu mysigare om det var snö ute... men det är redan jobbigt att det är kallt. Jag blir så stel och så gör det alltid mycket ondare, spelar ingen roll hur man klär sig. Fast jag har köpt nya "nackvärmare" från Back on Track, samma material/princip som min sovkudde. Har på mig en av dem nu, ser ut som en vanlig polokrage. Hur skön som helst!! Den hjälper lite faktiskt, man drar inte upp axlarna lika mycket för man håller sig varm där. Väldigt smidigt att dra på sig när som sagt termometern visar 16.9 grader på morgonen.....

Nu ska jag försöka ta tag i dagen, måste ju packa så klart. Ursch vad jag hatar att packa! Det behöver jag inte göra riktigt än... men kanske borde lära sig att göra det på en gång så man slipper det i sista stund... hehe.....

Aaa.. ja just! Igår skickade jag äntligen ut sms om lite födelsedags galej här! Hoppas folk kan komma! Tyckte mest det var på tiden att någon hade lite uppstyrt "get - togheter " mingel... Sen passar det ju fint att man fyller år också så klart... Mohaha..!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Det är väl lite rörigt just nu, håller på och letar lägenhet .. ska flytta isär o så. Men men, det ordnar sig.

Tack så mycket! Men det är lite kvar att fixa.

Hur är det med Petra då? Vad söt liten vovve ni skaffat :)

Kram / Lisa

Malin sa...

Hej o hallå...hoppas du hade de bra på lilla minitrippen...=) Vi får höras i veckan om helgen...=) ha de bra..Kramen