måndag 17 november 2008

Måndag & Sol & tjoho! Igen!

Och så andas vi ut.... Aaaaah.... Så härligt! Solen skiner och då skiner jag! Kan ju också bero på att jag är Zimba ledig så jag kan lägga mig och vila emellanåt. Kom just från solskenet i soffan. Härligt! Tidigare var jag ute och klippte buxbommen lite granna, den spretade åt alla håll och kanter! Plus att jag tänkte nog ta och göra någon mer julkrans..... Men nu värker handleden efter all klippning, nacken ja den är ju som den är, inte värd att nämna... Det är konstigt att solen kan göra så mycket. Den ger mig liv och hopp känns det som! Fast det gör den nog med alla.. Hehe..

Jag satt och åt lunch och tänkte lite.. Jag undrade om folk egentligen vet hur mycket problem jag har... Eller kanske inte hur mycket problem jag har men.. Ja allmänt, folk verkar veta så lite om whiplash skador. Nu går det verkligen inte att jämföra en whiplash skada med en annan, men jag tänkte räkna upp några saker/moment som är jobbiga/svåra för mig.. Bara för att folk kanske ska få sig ett "hmm...."

* Tvätta håret (Ursch och fy..!!)
* Sminka mig
* Hacka/skiva grönsaker och liknande
* Klippa gräs (både åk- och vanlig gräsklippare)
* Åka/Köra bil, båt, tåg, buss och flyg.
* Sitta vid en dator
* Bära ryggsäck (lätt som tung!)
* Tvätta
* Dammsuga
* Dansa, jogga, springa, cykla
* Platser med mycket folk och ljud
* Läsa
* Och mer där till......

Nu ska jag lämna burken och göra något annat! Lacka min takpanna tror jag så man kan sätta upp den någongång...... Hej svejs!

Inga kommentarer: