söndag 14 september 2008

Lite söndags uppdatering bara

Söndag då.. Ingen valpkurs idag, var avslutning igår! Skönt med sovmorgon på söndagar men lite tråkigt att kursen är slut.. så långt till nästa! Min kära sambo är iväg och jobbar lite hos grannen. Jag har varit duktigt och slängt in en tvätt och resten av den fyllda tvättkorgen är sorterad..! Får se hur långt man kommer idag.. Funderar på att åka in till Manillagatan och hälsa på.

Imorgon ska jag få följa med Älskling när han ska på studiebesök med "plugget" till Forsmark!!! Jag är ruggit nyfiken och längtar!!!!! Läste att vi ska få ha skyddskläder på vissa ställen... COOOLT!! Ja, för er som inte vet så älskar jag sånt.. Mmm.. Ja, jag ERKÄNNER!! Allt som är farligt, dödligt, respektfullt och liknande är så häftigt och jag blir jämt knäsvag! Passerade i fredags på vägen hem en bilolycka.. Det var hemskt att se och jag fick faktiskt väldigt ont i magen, den ena bilen var Icke hel.. en släng av minnet satte sig i magen tror jag. Hur som helst,
det stod en brandbil, två polisbilar, en bärgare och massor med folk i reflex kläder och liknande sprang omkring! Gissa om jag blev helt till mig! Som vanligt ja.... Åååh vad jag vill jobba med sånt!! Men ack... keep on dreamin´ . . .

Och ja, i fredags var jag ju på ams.rehab och träffade arbetspsykologen igen. Det var minnes tester då med, hon tyckte jag behövde det tror jag... Sa att det var typ länge sen hon träffat nån som mig. Kul kul.. Sen när vi var färdiga med testerna och satt och pratade lite, hon frågade massor om minnet och sånt. Så sa hon, nu minns jag inte orden exagt, men nått i stil med att "Ja.. universitets studier eller komvux skulle ju inte gå.. " Vilket kändes som ett stenskott rakt in i det svarta hålet. Lite hopp hade jag ju ändå kvar i den drömmen, jag VILL inget hellre än att utbilda mig till något! Jag VILL läsa på ett universitet, leva student livet och träffa folk i min egen ålder också! (Inget elakt om mina smärtisar!! You rock! ) Men.. ändå. Jag hade hoppats och längtat och fantiserat om den dagen då jag äntligen kanske kunde sätta mig i skolbänken och bli något! Nu vet jag också att det inte behöver vara exagt så som hon sa, det kan alltid ändras! Och hon KAN ha fel.. Men de orden gjorde ont, väldigt personligt ont. Nu vet jag inte vad jag ska tänka.. Men det vill jag inte gräva ner mig i nu, denna sköna söndag! Så shit happens på den då!



HEEEYY!! By the way... är det någon som är hajj på hur man fixar en lite fräsigare blogg? Så där fint som vissa har bakom sina blogg namn.. med bilder och grejs... ?? Help me!! Snälla... =)

2 kommentarer:

Trin sa...

Hoppas att du kan få ett jobb som passar dej.....något måste det finnas, någonstans, någongång. Håller tummarna.
Min Tess är ju superduktig att fixa med bloggdesignen, kanske hon kan göra en insats?

Anonym sa...

Det är ju ändå här o nu och utredningen skall ju visa på vilka dina svårigheter ÄR för att man skall kunna sätta in RÄTT stödinsatser.Men just nu känns det säkert för j...t,men det kommer säkert ngt gott ur det så småningom iaf får du ju BEVIS/FÖRSTÅELSE för dina kognitiva svårigheter.Håll ut,jag vet att du har så stor styrka inom dej.OCH studie livet kan se så olika ut-folkhögskola är inte fy skam det heller..