tisdag 16 september 2008

Det gör ont det gör ont..

Traalaa la... Passande sång spelas i mitt huvud.

Har gjort flera tester idag, nu är hjärnan kaputt. Så får se om jag lyckas skriva rätt här, tur det finns sudd i cyber space också..! Men fick bekräftat på en sak hon sa förra gången också, men som jag halvt hade glömt så jag var så osäker på om hon sagt det eller ej.. Men idag sa hon det igen. "Inte så ofta jag träffar sånna som dig.." Och med det menade hon att jag har en mer problem med minnet och koncentrationen och så, än de flesta andra hon träffar. Jag är alltså ganska speciell... För det första är det en chock att höra någon säga att de åtminstone håller med en det minsta lilla i frågan om mitt minne. Alla andra bara förklarar bort det. Ingen som lyssnat på mig genom åren, så nu när någon för första gången inte bara säger att jag har dåligt minne för jag mår psykiskt dåligt, kan jag knappt tro det är sant. Sen när hon säger att jag är "värre" än de andra vet jag inte hur jag ska bete mig. Konstigt nog blir jag glad. Svårt för dig att förstå, jag vet. Men är du skadad som jag så förstår du. En liten ljusglimt kan rädda mig, jag kanske inte är dum i huvudet . . . . Bara de andra som varit det!

Nu gör det förbannat ont, skulle vilja säga upp mig från mitt liv och min kropp. Men det går inte. Bara försöka andas och ta piller tills man inte vet vad som är verklighet längre. Hoppas på en bättre morgondag! (Dock även den fylld med tester och annat smått och gott..)

Men ändå, trots allt , har jag än så länge lugnet kvar inom mig idag.

Inga kommentarer: