onsdag 24 september 2008

Gårdagen & Idag



Idag känns det verkligen som höst, solen skiner och träden börjar verkligen skifta i färg! Vackert att bo på landet nu faktiskt.. Igår var min "lediga" dag, jag spendera den med att även då ta ut mig.. Haha.. Men jag ville så gärna åka och köpa lite höst växter och dona med hemma! Så här blev det....

Har även en ljung hängandes på altanen.. Krukan till vänster står bredvid ytterdörren, så får se om det blir favorit i repris nu igen... Dvs om rådjuren äter upp allt och välter krukan så den går sönder.....! Hoppas inte!! Nått tips nån? Funderar på att sätta nån skrämsel grej i.... hm...


Vart för övrigt också äntligen färdig igår med presenten till Magnus! Puh! Vi firade ju som sagt två år för ett tag sen, han skulle då få ett album men de tog längre tid att göra det än jag räknat med så han fick det slutligen igår! Det är ett album med historien om oss, i bilder och ord. Han blev jätte glad! Alltid kul! =)


Var även ute och gick med Zimba en timme igår, mitt i solskenet! Härligt! Inte konstigt att alla mina byxor är för stora så mycket som jag är ute och motionerar nu! Tjena.. måste köpa en ny garderob! Men tills den ekonomin infinner sig får jag nog använda kjol.. Ska snart gå ut med han idag med. Får nog bli en längre promenad nu också, ska iväg och göra tester idag vid kl.14 och sen är ingen hemma igen försen strax efter fyra. Då är det bra om Zimba är lite trött så han kan sova.. =) Ikväll ska jag nämligen på bio med mor och min Syster Yster, ska se Mamma Mia. Min mammsing som ville se den så vi andra är mest sällskap! hehe. Var och såg musikalen Mamma Mia i Sthlm förut när den gick, några år sen nu. Den var kanoooon bra!


aa.. just! mötte även en huggorm igår när vi var ute på vår promenad! Och jäklar vad arg den var! Den fräste redan innan vi kommit fram, och Zimba började skälla och backa. Stackarn vart nog rädd, både ormen och hunden! Men hur jag än försökte väsa tillbaka så ormen skulle flytta på sig, han låg ju MITT I VÄGEN! så vägrade han. Han vart bara argare och argare och började komma närmare. Då kasta jag lite grus på han, Inte PÅ han men nära honom. Men va tusan, de funka ju inte heller! Vifta me foten också men nee, han vägra flytta på sig! Tillslut fick jag lyfta upp Zimba och snabbt skutta förbi den ilskna Sir Vääs! Då började han följa efter mig... Fy fan! Han gav sig aldrig! Här har ni en bild... syns knappt men ja.. det är en huggis Sir Väs!



Så imorse var sotarn här, Zimba vart överlycklig först, alltid kul med besök. Men sen när han skulle upp på taket hos grannen, vi var ute då. Ja nej si de tyckte han inte om! Någon var på taket! haha... Lille hunden är allt bra rolig ibland. Men en sak, jag kan bli väldigt arg över, en väldigt enkel sak. Man tar väl av sig skorna när man kliver in hos folk? Jag gör i alla fall det. Speciellt om man är smutsig. Men se den här sotarn, han var nog så igen sotad så han hade tappat bort sig själv i smutsen. Han klampa bara rätt in med sina blöta skor fulla av gräs och diverse annat smått och gott. Tyckte han jag verkade ha för lite att göra eller..? En pik att jag måste städa kanske..? Hm... Hur som helst blir jag någorlunda irriterad över sådana saker. Hur svårt är det att ta av sig skorna..?

Ja hur som en haver, så är dagen solig och frisk och jag ska snart ut och knalla med hunden!

Adioooooooooooos!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena bruden.
Ville bara hålla med om sotarn. De kliver alltid in med skor. Här så springer han ner i källaren också.. ja de är ohyfsade!
Vilka fina krukor du fått till. Å måste också dona lite men det finns en liten W som tar en hel del uppmärksamhet. Man får planera en hel dag för att få något sånt gjort. =)

Annsi sa...

Visst är mamma mia asbra.. en typiskt gå på bio med mamma-film.. och syster också såklart :) blev lite sugen på en utomlandsresa iaf

Kram kram annsi