söndag 21 oktober 2012

Dagen efter

Efter en super härlig lördag. Lördagar är väl alltid härliga dagar? Ligger jag totalt utslagen i soffan.

Vi var iväg på biljakt på dagen. Mitt problem med att lyfta i och ur Ludvig i bilen verkar bara ha en lösning. Byta bil. Jag vill egentligen inte det för V70'n är den bästa bilen jag vet komfort mässigt för mig. Så att byta gör lite ont. Vi får se hur det framskrider.. Har i alla fall kollat på några andra som ett steg.

Kvällen spenderades med älskade vänner och lyxig tre rätters middag. I vad jag numera kallar Slottskällaren. Klockan blev en smula sent när vi spelade kul spel och jag känner idag att det är dagen efter.

Att komma hem sent, efter över en veckas dåliga nätter sömnmässigt sätt. Plus att gå igenom ytterligare en rätt sömnlös natt med ledsen bebis. Det är klara händelser som gör att jag mår som jag mår.

Det är fasansfullt tycker jag att vara så trött. Så trött så hela kroppen värker, minsta lilla cell vävnad ömmar. Ögonen orkar inte hållas uppe men man kan ändå inte sova. Kroppen har hamnat i något slags överlevnads läge. Tomgång som ej går att stänga av. Man får helt enkelt befinna sig i det läget tills bensinen tar slut och motorn börjar varva ner.

Nu ska jag kika på en film från favorit platsen i soffan! Att resten av familjen inte är hemma idag är ovanligt men just nu underbart! Som en dröm!

Inga kommentarer: