torsdag 18 oktober 2012

Blev visst lite kaos

Liten har varit sjuk ett par dagar nu. Ganska rejält sjuk också skulle jag säga eller i alla fall väldigt medtagen.

Allt med rutiner och snooze stunder samt slippa bära så mycket suddades ut.

Han blev dålig i lördags, började med lite feber. Som sen utvecklades till väldigt hög feber, sömnlösa nätter, snuvig, ledsen och en liten bebis som inte ville ligga ner.

Efter besök på först jour mottagningen i söndags. Sen barn mottagningen på USÖ dagen efter, akuten sent på kvällen avslutades våra doktors besök med barn mottagningen igen en gång i onsdags! Puh! Fram och tillbaka har det känts som.

För att göra historien kort visade dig sig att liten fått öroninflammation och troligtvis något mer virus. Nu har han ätit penicillin bla ett par dagar och den höga febern har äntligen (!!) gett sig!

En mer medtagen bebis i feberkoma fick man nog leta efter.. :( Han bodde mest i sin lilla vagn som vi körde runt på här hemma. Vad gör man när man inte orkar bära liksom? Tur nog så trivdes han och sov mest medan vi bytte kalla blöta handdukar på hans huvud. Aldrig har en handduk torkar så fort!!!!!

Efter lite otäcka feber kramper och akut besök samt konstiga röda utslag över hela kroppen. Verkar liten äntligen bli bättre!!

Än en gång har mina nära och kära ställt upp. Om man var trött innan är nog både jag och pappan nått mer än trötta nu... Så det var ganska skönt att vakna upp efter en sov stund i soffan nu. Där jag får gå upp när jag vill och inte när liten vill.

Inga kommentarer: