torsdag 1 oktober 2009

Något att längta efter

Imorgon förmiddag har mamma hittat på något hemligt som hon och jag ska göra. Allt jag vet är att jag halv nio ska vara hemma hos henne. Hundvakt är ordnat och jag längtar! Har gått och små funderat i veckan men mest njutit av att bara längta efter något roligt! Sån härlig känsla, lätt, svävande, lycklig, mystisk och fantiserande. Kan behövas ibland! Har kännts som att allt bara krånglat på sista tiden för mig. Tycker att det kan börja gå bra nu! Få roliga besked i breven som kommer på posten, inte bara saker som gör mig ledsen och arg. Jag hoppas min ansökan om aktivitetsersättning blir godkänd så jag får behålla den någorlunda halv hyffsade ekonomin jag har även efter nyår. Då jag inte får/kan vara sjukskriven mer.

Någon som såg Uppdrag Granskning igår, onsdag 30/9, på SVT 1 ?? Det handlade om whiplash syndromet (Whiplash är Ingen diagnos) och operationer i utlandet. För några år sedan var det en läkare i Stockholm som hade funderingar på att skicka mig till Tyskland för operation. Jag var inte ett dugg intreserad av det, inte idag heller. I alla fall inte dessa omtalade stelopertioner! Fy så hemska historier det finns och fy så arg man blir. Satt som fastklistrad vid tv´n igår, det är så intressant. Jag har på senare år insett vad frasen " att brinna för något .. " innebär. Jag brinner för allt som har med nackskador att göra. Rehabiliteringen av oss är ofta usel, inte alltid men ofta. Nej nu ska jag inte snöa in mig på det! Har ingen lust eller ork till det idag. Men jag kan bara säga att jag drog en lättnads suck igår att jag aldrig ens övervägde att åka till Tyskland eller liknande. MEN! Alla är inte som jag och det finns de som blivit bättre också. ( finns även de som dog..)

Men nu ska jag njuta över morgondagen! Fast innan det ska vi på visning ikväll om jag orkar.. Har varit hemskt ovän med vindstrappan idag och mitt tålamod tröt totalt och smärtan blev skyhög för trapp j**veln inte ville sammarbeta med mig... End of story!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha en underbar dag i morgon! Berätta sen va ni hittade på för skoj! Massa kramar Therese