onsdag 28 oktober 2009

Besök, Operation, M.M

Solen skiner och det ser kallt ut, väntar på min mor och morbror så jag/vi kan gå ut på morgonpromenad med Zimba. Så jag kan hoppa in i duschen sen, så vi kan göra lunch sen, så vi kan åka till stan sen, så jag kan bli opererad hos optikern sen. Hela tiden "sen.." Undra hur stor del av befolkningen som hela tiden lever i "sen"- tillvaron? Man ska leva i nuet om man ska leva på riktigt.

Igår fick Zimba sin första allergi spruta, gick fin fint. Han charmar som vanligt personalen.. Sötnosen! Idag ska jag operera mitt höger öga igen, ska bara korrigeras lite lite grann. Vänster ögat har jag fått perfekt syn på men som sagt jag har ytterst lite synfel kvar på höger men de kostar mig inget eller blir besvärligt för de. Så nu hoppas vi att jag får perfekt syn på höger ögat sen också! Jag njuter än i alla fall av att slippa linser och sånt krångel!

Häromdagen när jag var på G-vik och testade vattengympa, som jag för övrigt berättar mer om sen, så bastade jag även en stund efteråt. Det som gjorde det hela så härligt var att jag slapp sitta och blinka hela hela tiden för värmen torkade inte längre ut mina linser!! Eftersom jag inte hade några! Tjohoo!!

Nu ska jag gå och tända en brasa!

För övrigt, i dagarna har det stått och står mycket om sjukskrivningar i Nerikes Allehanda. Värt varenda minut att läsa.

Inga kommentarer: