torsdag 22 oktober 2009

Namnsdags mys

Idag har jag, min mamma och min syster namnsdag. Även mommo! Dagen till ära hade mamma ordnat en överraskning åt mig och Sis.

Ansiktsbehandling var det! Det var jätte mysigt även om det gjorde lite ont när hon, hudterapeuten (eller vad det kallas......) skulle rengöra på djupet. Dvs klämma por maskar..! Något som jag för övrigt tycker låter så fruktansvärt äckligt! Huuäääh..! Men det var jätte mysigt med ansiktsmassage och ler masker osv. Mys mys! Fast jag fick ganska ont i ryggen och nacken av att ligga där, även fast jag ändrade ställning och satte mig upp en stund. Men det struntar vi i nu! Efter behandlingen gick jag och Sis och åt lunch på Java. Skön avslutning på mys stunden! Världens bamse kram ska mamma ha för hon bjöd oss på detta mys!

För övrigt känner jag mig inte i mina sinnes fulla bruk än. Inte så konstigt säger min arbetsterapueft efter allt jag varit med om de senaste veckorna. Hm.. okej då säger jag. Går fortfarande och väntar på att den där orken ska ta och komma tillbaka till mig. Jag tror dock han har åkt på lång semester.. Kanske kommer hem till våren igen. Om någon sett honom ligga slappandes någonstans eller lever det vilda livet i storstaden så kan ni väl hälsa att jag saknar honom.


För ett tag sedan fick jag en kommentar av en av minna vänners mammor. En sån kommentar, från någon jag inte ens visste läste min blogg, de värmer så otroligt mycket. Speciellt när personen skriver så snälla saker om en. Att jag lyckas påverka dig så pass att du tänker på mina ord jag sagt, det är för mig så stort. Det är det jag verkligen hoppas att ska hända när jag säger åt folk att ta hand om sig. Att sen få höra snälla ord tillbaka, så här på bloggen. Varma tankar om vad du/ni tycker om mig. Det gör så gott i själen min! Att höra att ni ibland ser hur jag kämpar. Även fast jag nästan alltid bara ler! Så T A C K snälla för din kommentar!

Inga kommentarer: