fredag 2 oktober 2009

Hälsokällan, Spa & Kurbad

Vilken underbar dag! Tack söta snälla rara Mamma för den överraskningen! Det har varit en underbar dag. Började med frukost hos mammsen sen åkte vi till Hälsokällan som ligger i Rynninge. Där fick vi, tur vis, massage/behandling och floating. För er som inte vet vad floating är, kan ni dels googla det, men jag berättar lite kort. Du får krypa ner i en stor vattentank, där du stänger om dig och sjunker ner i det varma salta vattnet. Det är så pass salt att du flyter som en kork utan minsta lilla ansträngning. Avslappningen ska bli total för hela kroppen. För mig blev det tyvärr för mycket då jag antagligen är så spänd i nacken, min kropp fick en chock och jag började snabbt må väldigt väldigt illa. Mina händer skakade och jag fick sätta mig upp, öppna tanken och bara andas. Förstå vilken påverkan detta har! Jag försökte lägga mig ner igen och "floata"/flyta men det fortsatte bara att gå åt fel håll, snabbt. Så jag fördrev mina 45 min i tanken med att plaska med händer och ben sittandes. Mysigt det också, när väl det värsta illamåendet lagt sig. Efter det blev det dusch sen var det tänkt att bli masserad men vi bytte behandlig för att skona min kropp. Så jag fick lägga mig ner med någon sorts alg grej på ryggen och sen bli bortskämd med ansiktsbehandling och huvudmassage. Algerna blev varma och bubblade försiktigt och skönt under min rygg. Blev väldigt positiv överraskad av dessa alger!! Tänkte mest på grön gegga först när hon berättade om dem.. Men de kanske är vägen till riktigt skönhet? Hehe.. Ansiktsbehandligen var så otroligt avslappnande så jag hann återhämta mig från illamåendet. Skönt.

Efter behandlingarna så myste vi i mjuka morgonrockar och tofflor med örtthé och en riktigt god smörgås! Vilken morgon det var.. Jag njuter än. Att bli så bortskämd och ompysslad är något som alla borde unna sig ibland, välbefinnandet ökar så mycket.

Jag tog en tupplur hos mamma sen innan vi gick upp på stan för att äta lunch. Tyvärr blev det lite strul med hundvakten så jag blev lite stressad på slutet av "Mamma dagen".

Nu sitter jag här med en masssa ljus tända och tycker det är riktigt mysigt hemma. Snart kommer miss U hit så ska vi fredags mysa ihop. M är ute med firman och relaxar han med faktiskt! I alla fall först.. Nu ska jag krypa upp i soffan och bara vara.

Tack Mamma, den här dagen kan jag leva på ett tag! Hoppas du hade lika mysigt själv! Det är du värd.

2 kommentarer:

Bettan sa...

va mysig med en mamma och dotter dag!har varit till hälsokällarn$ och blivit masserad helt otroligt skönt...ta han om dig vännen kram

Lena sa...

Låter härligt!Visst kan vi mödrar vara underbara...men så har vi ju underbara döttrar också!Här i Blekinge ska vi på döttrarnas iniativ besöka ett Spa i Ronneby.Kram Lena