fredag 24 augusti 2012

Lite kvar att lära...

Just vaknat i soffan igen, känns som jag alltid bloggar då.. Visare i soffan eller?

Kom hem för någon timma sen efter en mysig eftermiddag med tjejerna. Så roligt att se dem och lilla söta killen!

Känner dock mig en smula hm.. nedstämd? Är helt slut efter dagens alla lyft och bök och stök. Rutiner fungerar bra hemma men mindre bra borta känner jag. Är jag dessutom en smula för trött redan när jag åker hemifrån blir det oftast lite väl knasigt borta ibland. Har svårt att fokusera mellan barn, vänner, mat/sov tider och allmänt.

Känner också att nu när man ska förklara eller mest förstå själv. Så förstår man inte så mycket. Allt känns bara förvirrat och jag kan till och med fundera om det verkligen är så att vi varit hemifrån idag. Då är man sjukt trött och min logik har lagt av för länge sen. Då blir tillvaron och verkligheten en smula sned och det kan bli konstiga inlägg om ditten och datten. När man själv försöker få logik i alla känslor och tankar.

Känner att jag har ett praktiskt problem att lösa med vagnen och bilen bla. Små lösningar hittar man då och då men nu har jag upptäckt ett problem och har nu lite att klura med innan vi hittat en lösning på även detta problem.

Nu är det fredags kväll och för första gången på länge har vi en lugn helg. Vilket hela familjen kommer njuta av!

1 kommentar:

Annsi sa...

Kanske kan du ha en mindre/lättare vagn liggandes i bilen och den rejälare för hemmapromenader? På så vis behöver du aldrig konka in den "tyngre" i bilen. Jag har också/hade en nitro och med mina ryggproblem så var böjgreppen och lyfta på det för att sedan svänga en bit skitjobbigt.

Kramis