torsdag 2 augusti 2012

Insikterna är många men korta och överkörbara

Herregud vilken förvirrande dag...

Allt började med det där galna badet imorse. Efter det kom syster över och myste med oss. Vi åt lunch och sen skulle vi plocka hallon medan parvel sov.. Observera "skulle"...

Mitt i allt när jag just satt mig framför hallon häcken. Upptäcker jag i ögonvrån nere vid min fot, ett stort djur! Först blev jag rädd innan jag såg att det var en liten igelkotts bebis!! Sötaste!!

För att göra historien kort, hittade vi sen flera igelkotts bebisar till runt om i trädgården. Tyvärr var de helt utslagna och vi startade direkt operation rädda igelkottarna. Vi såg till att de fick mat och vatten vilket snabbt resulterade i att de kvicknade till! Deras mamma sågs inte till. Nu har jag små utfodringsplatser i trädgården jag kommer se till! Hoppas de klarar sig!!

Efter det virr varret, och en liten som inte ville sova just då, samt upphängning av tvätten, plockade vi även hallon... Cirkus kändes det som..

Sen blev de liten pusta ut stund på altanen med en kopp kaffe! Efter det matlagning och sen för min del träning.

Nu ligger jag på sängen och lyssnar på en liten som just somnat.

Herregud vad jag har svårt att ha koll på mig själv ibland. När det blivit för mycket har det redan blivit för mycket. Även om jag då går runt och till och med säger det högt till folk, "jag behöver verkligen vila, vad slut jag är, vad ont jag har osv.." Så kör jag oftast bara på som en ångvält i alla fall! Som om motorn har fastnat på högsta växeln och hur jag än sliter och drar får jag inte ur den! Till slut skär hela motorn och allt tvär stannar. Efter det behövs reparation i några dagar. Så kan man sen smyg starta på lägsta växeln men då helt utan turbo ett tag till.

Inga kommentarer: