tisdag 14 augusti 2012

Tisdag, träningsdag

Idag skulle M komma hem tidigare för att avlasta mig men det är en kollega som slutar på jobbet idag så det blev inte så. Eller, jag sa att han så klart skulle vara med och att jag löser det på hemma fronten! Så som han ställt upp för mig vill jag ge tillbaks allt jag någonsin kan!

Ligger dock här och börjar klura på om det kommer yttra sig som en extra tuff dag imorgon då istället? När jag då varit själv tre dagar i rad. Det visar sig helt enkelt och sådana problem löser jag då.

Har nyss vaknat från en skön snooze stund. Parvel har sovit över en timme och just nu hör jag hur han börjar vakna ute i vagnen på altanen. Himmel vad ljuvligt det är när han sover länge! Då hinner min kropp återhämta sig lute mer. Fast..... Konstiga är att just idag verkar det inte vara så!?! Ligger här och har stuvat om kudden vid nacken minst tio gånger för jag får bara mer och mer ont. Så brukar det i te vara och så ska det inte vara tycker jag!! Vila ska ju för tusan minska värken inte öka!!!

Nu dags att gå upp och kanske blir det tyvärr till att ta tabletter. Rävgift som en annan uttryckte det så fint!

För att fördriva tiden lite mer så att timmarna tills M är hemma går snabbare. Ska nog jag och liten knalla iväg i rufsigt hår och slapp kläder till grannen en bit bort på en kopp! Då kan grabbarna dregel ligga på golvet och gurgla om deras värdsliga ting och vi stora få lite trevligt sällskap!

Sen ikväll blir det då, träning! Hemma.

Inga kommentarer: