tisdag 21 augusti 2012

Bröllop i lördags

Har återhämtat mig från känslo bergochdalbanan förra veckan..

I lördags var vi på bröllop mellan en gammal vän från högstadiet och hennes livs kärlek! Älskar bröllop och de blir verkligen bara bättre när man själv har gift sig! Och så fina de var, så underbart det är med all kärlek!

Trodde dock det skulle gå åt skogen för mig under middagen då huvudvärken höll på att ta kål på mig. Den brukar oftast bli värre än själva värken i nacken när jag är iväg på sådana stora fester. Värken kommer oftast ikapp dagen efter.

En tablett, paus från vin glaset, en kall cola, två koppar kaffe och lite frisk luft ute i tystnaden gjorde dock susen! Så den lugnade sig väsentligt och jag kunde inta en till drink och då dansa natten lång! Såååå underbart!!

Så nu känns det ju i kroppen och jag har inte återhämtat mig än, men det var det värt!

Ligger nu och smälter lunchen i soffan och ska snart gå ut på promenad. Älskling har kommit hem från jobbet och kan nu avlasta mig och ta hand om våran son. Så jag tränade förut och nu är det bara promenaden kvar!

Känns lyxigt att ha sin man hemma på en vardag kl två.. Fast tänker man djupare på det så känns det lite tungt då jag vet anledningen till detta. Jag tänkte dock inte lägga så mycket tankar på det utan bara se det som ren lyx! Att han sen jobbar lite hemifrån emellanåt gör faktiskt ingenting!

Nu snart dags att byta om till tränings kläder så ska jag ut och power traska! Skogen och spåret eller asfalt och husen?

1 kommentar:

Anonym sa...

Puss från mamsi