söndag 5 augusti 2012

Möhippa

Igår var det möhippa för en kär vän!

Det var en maraton dag ur min synvinkel och kanske en mindre sprint för de andra. Jag hade mentalt förberett mig så gott det går. Dvs helt undanträngt det faktum att jag skulle bli totalt utmattad milt sagt.

Jag har tidigare valt, på en annan kär väns möhippa, att ta en paus mitt på dagen och åka hem och vila. För att orka lite mer.

Igår hade jag bestämt mig för att testa och vara med hela dagen. Sen var jag inte med i alla aktiviteter utan tog det mycket lugnare än de andra och tittade på ibland. Hade även laddat med en cola och kex choklad som lite socker bomb när zoombie tillståndet närmade sig..

Jag var med hela dagen och kvällen igår. Funderar nu bara vilket som är värt mest..

Att vara med en hel dag men inte riktigt orka vara sig själv, hänga med i samtalen, ev dans eller aktiviteter tex?

Eller...

Åka hem någon/några timmar mitt under allt skoj och då vila. För att sen komma tillbaka och orka vara med som en i gänget igen?


Just nu när jag ligger här, och ja mår rätt kasst. Så vet jag inte vilket jag helst väljer.. Jag vet bara att om jag mår så här idag, kasst men ändå under kontroll. Ja då mår jag nog rätt kasst i några dygn till.. Just nu är inte värken värst, den tar tabletterna bort. Det tyngsta just nu är den oförklarliga utmattningen som är total. Den går bara inte att beskriva och den går bara inte heller att jämföra med vanlig trötthet. Som tyvärr många tror.

2 kommentarer:

Jeanette Danielsen sa...

Förstår dig till 100%. När man ska förklara tröttheten så får man höra att det är bra att röra på sig för då mår man så mycket bättre. Brukar förklara för folk att man har en påse energi och när man har ont så minskar den påsen och man får hushålla med det lilla man har för annars tar man sig inte ur sängen. Hoppas du fyller på din lilla påse :)

Annsi sa...

Jag kan jämföra det du skriver med att vara otrogen någon. Det är lätt att ryckas med och ta smällen imorgon för just DÅ vill man även om man vet att man får sota för det senare. Du var helt enkelt otrogen mot din kropp och jag förstår det för man vill ju inte missa saker som händer... (inte för att jag yrkar på att det är OK eller sådär oho jag är otrogen varje fredaggrej) ;D

Hoppas du snart får vila ikapp dig och kan leva med bra minnen av en rolig möhippa :) Gratta bruden från mig (antar att jag vet vem det är)

Massa healande värmekramar från mig