lördag 11 augusti 2012

Bortskämd

Ligger här i sängen och har bara insett det faktum jag länge väntat på...

Vår lille son har sovit som en ängel sen väldigt tidigt i hans hittills korta lilla liv. Somnat runt sju, åtta tiden på kvällen och vaknat runt klockan sex. Lagom till att M ska gå upp till jobbet. Så då har pappan i familjen matat liten som sen somnat om som en stock och sovit till cirka åtta, halv nio.

Vilket jag har tyckt varit underbart så klart! Inte behövt känna stress redan klockan halv nio på kvällen innan att jag borde sova för att orka morgondagen.

Nu har han dock sovit färdigt där vid sex tiden. Kanske att han snoozar en liten stund, som för att smälta maten. Sen är det dock oftast full rulle i sängen och så han talar sen! Lycklig är han och glad blir man av att se och höra det. Jobbigaste är ju bara då man är i sånt extremt behov av sin sömn.. De där extra sov timmarna på morgon kvisten kan rädda hela min dag! Ja givetvis många andras också!!

Nu börjar klockan passera åtta och liten börjar lugna ner sig lite. Blir nog en liten snooze till för honom innan vi går upp för dagen.

Jag hoppas han dock snart får några nya fasta rutiner för morgonen. Så jag själv kan få lättare att anpassa mig.

Senare idag ska vi på bröllopsfest! Det ska bli väldigt trevligt och mysigt. Vi har faktiskt ordnat hund och barnvakt även om barn är varmt välkomna. Vi kände att vi skulle behöva lite egentid och jag kan ju ärligt säga att jag orkar mer om inte liten är med.. Men att jag kommer sakna honom under kvällen, ja det vet jag!!

Nu har han somnat om så jag ska också snooza lite som resten av familjen gör..

Inga kommentarer: