torsdag 2 augusti 2012

Nöd bromsen

Borde jag ha dragit i förut... Att jag aldrig lär mig! Fick nått galet infall att jag och min son skulle bada ihop imorse. Då ska jag tillägga att jag inte ens badat honom i baljan ensam då det är för tufft för mig.

Nu badade vi i badkaret ihop och ja.. Jag skulle avstyrt det hela redan när jag slog mitt huvud i sned taket när vi klev i.. Ett tydligt tecken på att jag redan då var för slut. Tappar liksom kroppskontrollen när jag passerat gränsen för vad min kropp klarar.

Nu har vi just vaknat från en sov stund i soffan respektive spjälsängen. Vi har väl återhämtat oss en smula men jag har också nu insett att jag måste ha gästats av den där smått galna personligheten igen. När allt herr Vett och fru Logik gått på villovägar..

Det är nog så att hela denna vecka egentligen borde göras om lite... Suck. Försöka varva ner aktivitetsnivån efter semestern är inte lätt. Speciellt inte när man önskar mer än allt annat att man ska orka vara mamma ledig och äntligen få umgås med folk som också är hemma på dagarna! Efter alla år man varit själv.

Nu ska jag ta och klä på min lille plutt! Han var ny badad och påklädd men lyckades så klart att kräkas ner den nya bodyn förut direkt efter badet. Så han fick sova utan kläder då jag absolut inte hade ork att klä på han en ny igen!

Inga kommentarer: