torsdag 28 maj 2009

Vårdcentralen & Påkörd

Vilken dag.. I förmiddags var jag bara hemma och slappade så mycket jag bara kunde. En 40 min promenad med hunden blev det dock, han skulle få vara själv på eftermiddagen när jag var på Vårdcentralen (VC). Satt i soffan och kollade på tv under frukosten, underbart! Satt lite extra länge och sen med Zimba i famnen, gosandes. Mysigt! På vårdcentralen gick det bra, läkaren var jätte trevlig och lyhörd. Dock skulle jag ta en massa blodprover av alla de slag och jag måste till vissa av dem fasta. Så det fick bli imorgon alla prover skulle tas. Så från kl. 22.00 ikväll får jag endast dricka vatten. Ni kan ju gissa hur roligt det blir när man är konstant hungrig..

Min söta mor var med mig på VC och när jag lämnat av henne i stan igen så styrde jag bilen mot Coop i Lillån. Satt och tänkte i bilen, mitt i regnet, att man är så lyckligt lottad. Jag har en varm, kärleksfull och härlig familj. Jag har några nära vänner som är riktiga vänner. Jag har en sambo som borde vara Helgon förklarad, så underbar han är mot mig. Vi har tak över huvudet och en snäll hund. Vi är friska och har en rätt bra ekonomi trots allt. Vi har varit beskonade från hemska tragedier och vi kan använda alla våra sinnen. Och mycket mycket mer . . . Jag bara kände att mitt liv är väldigt bra trots alla svåra påfrestningar. Men så när jag letar parkering vid Coop kör det ut en bil mitt framför nosen på mig! Koppla och bromsa! Skönt att upptäcka att det inte var några fel på mina reflexer... Pang!! sa det. Nääääääääääää.... Va faaaaan! De hade korsat över parkeringarna för att åka ifrån Coop och där kom jag och skulle parkera, mitt när de tänkte gena över mitt körfält. Attans då. Men allt gick bra! Dock fick de en buckla på deras framskärm och jag fick x - antal repor... Det man blev mest orolig för var ju att de skulle börja skylla på mig eller något men det var inga snack om saken att det var deras fel, helt och hållet. PUH! Bara såg framför mig hur hela kofångaren var mosad... Fanns inte en chans att hinna väja eller stanna. Så det blev en fin avslutning på dagen... Nu ska jag äntligen lägga mig i soffan och bara SLAPPA!

2 kommentarer:

Trin sa...

Vilken tur att det inte blev några personskador! Lite plåt kan man ju alltid laga!! Puss och kram vi syns på torsdag!

Annsi sa...

Oh va läskigt med olyckor sådär.. hoppas du inte fick några hemska flashbacks =/

Roligt att läsa om sådan stor positivitet trots din wiplashskada.. tror det gör hur mycket som helst.. som folk brukar säga "det kunde varit värre"

Du är stark..keep it going!

Kramkram