tisdag 19 maj 2009

Efter en natts sömn har huvudvärken minskat drastiskt. Härligt!

Så här ser min vecka ut;
Måndag - Zimba kurs
Tisdag - Banken, Optikern, Prata med mäklaren
Onsdag - Tjejträff på Öppenvårdsteamet, andra unga tjejer med hjärnskador
Torsdag - Kolla när kossorna springer ut på grönbete =D (kanske)
Fredag - Läkaren från Vårdcentralen ringer, kolla på agility tävling
Lördag - Tjejkompis fyller år
Söndag -

Inte så mycket rehab denna veckan men det kan vara skönt ibland! Speciellt när det är mycket med eventuella hus köp och diverse annat vardagsliv. Nu blir det ju snart långhelg och det ska bli riktigt skönt! Vi funderar nog på att åka upp och hälsa på mina föräldrar i stugan så att Zimba kan få bada lite. Så får se hur vi lyckas planera ihop allting. Det svåraste är att dosera när det är helg för då är alla andra hemma och kör på i full fart. Vilket jag också önskar jag kunde och orkade. Man känner sig lätt utanför om man går in och vilar eller bara sitter still och slappar när det ä full fart på gården här hemma. Nu ska jag byta om från morgonmys och försöka snygga till mig lite tills banken!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! :)

Jag har testat olika sorters mat som sägs ska hjälpa, naturmediciner, hormonpreparat, värktabletter... ja, säg det jag INTE har testat, det går snabbare... hittills har vi inte hittat någonting som hjälper. =/

Syrran fick sin hjärnskada efter ett epileptiskt anfall förra våren, när hon slog huvudet i ett stengolv och fick tre små blödningar i hjärnan. Hon kämpar med det varje dag, men nu verkar det som att hon är på väg åt rätt håll.

Jag antar att det enda man kan göra är att ge det tid, hur frustrerande det än är.

Kram, Kattis

PS: Jag vet precis vad du menar om att känna sig utanför; alla jobbar, pluggar, går ut, bildar familj... och här sitter jag med panikångest och vågar knappt gå utanför dörren vissa dagar. Det är hemskt. Så jag förstår nog till viss del hur du känner. DS.

Tessan sa...

Hej tjejen! Hoppas att du lyckades dosera helgen rätt så du har ork till denna veckan! Hoppas att jag får höra din röst snart tjejen när du orkar och vill!! Tusen kramar från en som har väldigt svårt att dosera lagom

Anonym sa...

Hej,
känner inte dig men läste ditt inlägg på denstarkastestjarnan och det gjorde mig så rörd, du skrev så fint.
A.