onsdag 13 maj 2009

USÖ & Rehab. idag igen

Nu ska jag snart åka till USÖ igen, känns som om jag bor där denna veckan. Igår var jag hos neuropsykologen, idag ska jag till arbetsterapeften, imorgon är jag ledig och på fredag ska jag till psykiatrin och träffa psykologen då ska vi gå igenom alla frågor jag svarade på vid datorn. I måndags skulle jag tränat hos sjukgymnasten på Rehab. men min kropp sa skarpt ifrån så jag blev hemma. Sen har det även varit andra saker också denna veckas dagar. Så här ser och har det sett ut;

Måndag - Sjukgymnast, Hus visning och följa med M när han skulle koppla in en spis.
Tisdag - Optikern, Neuropsykologen och hund kurs.
Onsdag - Arbetsteurapeften, Hus visning (igen) och ordna ärenden på stan.
Torsdag -
Fredag - Psykiatrin för bedömning
Lördag - In. officiell hund utställning i Örebro. Zimba och jag ska vara med.
Söndag -

(Syster yster, hoppas det inte gjorde något att jag snodde din snygga idé om att skriva upp så här hur veckan ser ut.... Var så enkelt gjort. Kramis!)

Nu får jag ge mig för nu snurrar det lite för mycket i huvudet på mig. Har suttit och bläddrat i kalendern för att skriva upp allt jag ska göra. Det tar ganska mycket kraft från en. Igår lärde jag mig också att för mig tar det extra mycket kraft att bara vara vaken också.. Inte konstigt jag jämt är så slut. Fast.. det var ju ett av de största och vanligaste symptomen vid en hjärnskada också så.. Men idag känner jag mig ändå rätt utvilad och redo att möta dagens upp och ner gångar! Solen skiner och jag hoppas det blir varmt och skönt idag! Ha det bra ni med!

2 kommentarer:

Tessan sa...

Hej vännen! Det är väl bara bra att man kan komma med tips och ideer till varandra! Ringde dej idag, men nu när jag såg ditt schema förstod jag varför du inte var hemma:D Hoppas husvisningen går bra i eftermiddag! Tack för att du finns! Vi måste höras i allafall nästa vecka tjejen!! Tusen kramar till dej!!

Kattis sa...

Hej Pea...

Jag tycker att det är så hemskt att du ska behöva gå igenom de här sakerna. Jag förstår litegrann hur det är, eftersom min syster har fått en hjärnskada efter epilepsianfall, och hon beskriver i princip samma saker som du. Mest tröttheten.

Hoppas att du får lika bra bemötande på USÖ som syrran. Jag tänker på dig ofta, även om jag är dålig på att höra av mig.

Kram,
Kattis (från media)