söndag 24 maj 2009

1 års kalas

Idag fyller våran sötaste älskling 1 år! Zimba alltså. Fast det är inte försen den 30 juli som vi har varit hans matte och husse. Det blir också en dag att minnas! Idag har vi haft mormor, morfar, farmor och farfar mfl på litet kalas! Skojigt! Zimba fick lite fina leksaker och godis så han var lycklig. Här öppnar han ett paket...


I torsdags var jag och M på agility tävling ute vid Örebro Brukshundsklubb. Det var mååånga hundar där! Och det var riktigt kul att se faktiskt. Vissa hundar var snabba andra var super snabba! och några var mindre snabba... hehe.. Zimba ylade lite emellanåt av avundsjuka när de andra vovvarna fick springa agilitybanan men han lugnade sig snabbt när vi gick ett varv och snusade runt. När vi kom hem på eftermiddagen var vi så inspirerade så vi byggde en egen agilitybana åt Zimba!


Det enda som inte är färdigt eller inte finns i banan är just nu en vipp-bräda och en tunnel. Men det kommer nog...
För övrig så skriver jag mer en annan dag... =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja så tokig kan man bli av att vara "mormor" till en hund så man jagar runt efter den perfekta gåvan..Ska bli kul o se han i Sörälgen.Kram

Anonym sa...

Hallå! =)

Ja, självklart förstår och accepterar jag att det är ett väldigt jobbigt problem för henne, självklart är det så. Men hon oroar sig för att det ska märkas UTÅT, men det gör det faktiskt inte, och det behöver hon veta för annars blir hon nervös och då låser sig alltihop istället. =/

Aloe Vera minsann...? Jag har hört någon annan prata om det, men jag var skeptisk... vad är det för något och vad hjälper det mot? (jag vet vad växten är, har en sån i fönstret till och med, men du fattar vad jag menar...)Och... vad kostar det...?

Äsch, kärlek tror jag är till för alla utom mig, så det där har jag nog innerst inne redan gett upp. Jag hade en mailkompis som jag liksom hoppades på, men det verkar inte finnas något intresse tillbaka... =/

Kram på dig! =)