tisdag 2 juni 2009

Så mycket att berätta

Är så trött på att känna mig så trött att jag inte orkar skriva här ens. Det här är ju min terapi och jag brukar längta tills jag ska skriva något. Det är faktiskt så. Att få sätta ord på mina tankar och känslor är det bästa sättet att få läka, men de senaste veckorna har jag bara kännt mig matt så fort jag ens tänkt tanken att skriva här. Tråkigaste är ju att det ändå har hänt en del grejer jag gärna skulle vilja skriva om. Så här kommer ett kort fattat försök;

1. För någon vecka sedan var det tjej träff på Öppenvårdsteamet. Det var andra unga tjejer med hjärnskador. Något jag sett fram emot väldigt mycket! Tänk, att man inte är ensam?! Det var ett under att få träffa andra i sin egen ålder med liknande symptom som jag. Dock ej nacksadan men man kan ju inte få allt och jag är mer än nöjd med "endast" hjärnskador. Det var jätte roligt att sitta där och prata och fråga de andra tjejerna över lite fika. Speciellt en tjej, hon kändes som jag, det liksom klickade ni vet. Tyvärr gick tiden så fort så jag ville inte alls gå hem när det var slut.. Men jag bad arbetsteurapeften att skicka ut min mail till de andra tjejerna och så hoppades jag innerligt att just den där tjejen skulle svara mig. Och det gjorde hon! Jippie! Så nu mailar vi lite och vi ska ses i början av Juli, över en fika i stan. Längtar!

2. Möhippa för min vän M i lördags! Veckor av planering och mail har legat bakom en dag fylld av aktiviketer. Jag var slut långt innan lördagen närmade sig, så mycket mail och så mycket olika tankar/idéer osv. Men lördagen blev lyckad! Jag avstod dock från fem-kampen, tittade på istället. Så jag är ganska stolt över mig själv att jag valde att göra det även fast jag gäärna hade varit med. Men jag visste att jag skulle behöva spara så mycket kraft jag kunde för att orka resten av dagen. Jag skippade även lite aktivitet på eftermiddagen för att åka hem och vila en timma. Gud vad jag mådde dåligt i bilen på väg hem... Gillar inte att klaga men fy tusan vilken huvudvärk man kan ha.... Slocknade med lite piller på väg ut i kroppen och sen på kvällen var det dags igen! Dagen var rolig och jag ångrar INTE att jag var med men det tar ett tag att komma igen sen.

3. Har bestämt mig för att operera mina ögon nu. Är så extremt trött på att inte se bra och allt krångel med linser och spänningshuvudvärk. Huvudvärk har jag annars också men det är ju dumt att utöka den pga synen när det går att ordna. Det kommer kosta en hel del och jag har mina föräldrar att tacka för att jag kan få det gjort just nu. En långsiktig avbetalningsplan kommer att göras upp, men jag kommer att inom några få år tjäna ihop vad jag annars skulle ha lagt ut på linser och glasögon. Så det är helt klart värt det eftersom jag vet att jag kommer att ha glasögon/linser resten av mitt liv.

4. Väntar på provsvar från Vårdcentralen. Tog en hel drös med prover om min lilla mage.. Den är fortfarande lika dan och jag är så himla trött på att alltid vara hungrig!! Som om jag inte har nog med grejer...! Åå.. ibland blir man bara så himla trött på sin kropp! Va fan, måste jag vara klenast i världen eller?!

5. Igår fick jag en trimmer av min pappa (och mamma) ! Jag fick i julas ett stort present kort på olika saker och bland annat var det Pappa shopping och då fick jag välja lite själv vad och när jag ville ha något. Jag ville ha en trimmer, en LÄTT och smidig sådan. Så igår spanade vi lite och vi hittade en kanon fin ergonomisk batteri driven trimmer på Bauhaus. Shit vad stort det var där inne! Men hur som helst, idag regnar det så jag är lite putt över det för jag längtar tills jag får testa den!!! Vill vill vill!! Det svåra blir nog att dosera... för jag vet att jag kommer tycka det är så kul... jobbigt men kul!!

Nu får det vara bra för idag! Får se om det blir en film i soffan eller om jag ska ut och fixa lite ärenden..... Svårt..

1 kommentar:

Tessan sa...

Hej vännen min! Ibland kommer man in i perioder där helt enkelt energin tar slut... Har också sådana perioder då får man försöka ladda batterierna genom att göra så mycket så lite energikrävande saker som möjligt, vilket gör att man fyller på batterierna lite. Vad glad jag blir att du har träffat en tjej där du bor, som har liknande besvär med just hjärnskadan. Förstår hur skönt det måste kännas jag vet bara hur glad och skönt jag tyckte det var att få kontakt med dej!Hoppas att vi med kan träffas i sommar, hade tyckt det hade varit super kul! Ta hand om dej vännen! Massor med kramar