fredag 1 juni 2012

Teknik alltså!!

Jag och teknik alltså.... herregud.. kan man gå i en snabb kurs i uppdaterade data och internet funktioner?! Känner mig stenålders gammal när jag läser om alla nya funktioner som finns och inser att min blogg är typ stenålders gammal. Jag måste uppdatera gränssnitt och saker jag inte ens vet vad det är ju!! Buhu...

Lyckades hitta nått om att blogga från mobilen. För jag har gått runt och varit förtvivlad då jag plötsligt inte kunnat blogga från mobilen längre. Vilket är det bästa nu när lille parveln finns. Man hinner ju inte alltid sätta sig vid datorn liksom... Fast jag vet inte om jag lyckades.. Sitter vid datorn nu (ja den riktigt datorn, ingen Ajfåån eller sånt) och hittade nått om att posta inlägg via e-post. Hoppas man kan få till det!!


Annars då, ja livet är rätt likt än alltså! Förvirrad, övermäktigt trött typ oftast, ont som skrutt också typ oftast. Värken i lederna som tilltog efter graviditeten verkar inte vilja ge sig. Måste jag snart ringa vårdcentralen? Vill inte, orkar inte. Måste det bara vara jämmer och elände med min kropp liksom?! Kan den inte bara ta och ge sig nu! Hallå!!!? Lyssna nu!! Jag är trött på att vara gamla griniga Bettan liksom.. Vill matcha utsidan med insidan för en gångs skull! Men ja ja, jag menar vad kan man göra? Alltid finns det dem som har det värre och alltid är jag glad att jag lever, kan röra mig, prata, skratta och le!

Att ha en liten glad bebis, som måste vara bland de gladaste av alla glada bebisar. Ja det gör ju det hela lättare och lättare på ett sätt. Oj ! Nu vaknade lille parveln visst! (Typiskt!) Jag som just skulle till att blogga lite vettigt liksom... Dooh! Blir till att gå ner lyfta upp lille gos barn och ge honom lite mat. Sen kanske vi kan få mötas igen, jag och datorn.... Hej så länge hoppas vi på då!

3 kommentarer:

Mia sa...

Om du har ajfåån så kan du ladda hem appen blogger och skriva dina inlägg, det är det bästa.

Min barnmorska sa till mig när jag forfarande hade foglissning 6 mån efter att minis var född att det tar 9 mån för kroppen efter en förlossning att "sluta vara gravid", och ännu längre tid när man ammar som också är påfrestande för kroppen. Så jag hoppas och tror att dina grav bekymmer repar sig snart.
Man kan ju alltid önska. :)

Petra sa...

Åå men titta Mia ! Nu hittade jag nått ställe att svara på din kommentar också!! Kul!! :) intressant att höra det din barnmorska sagt!! Kanske är det så då att det tar lite längre tid! Kram på dig å tusen tack för tipset om appen!!

Regina sa...

Hej Petra!

Jag kan bekräfta det barnmorskan sa. Jag hade ont i lederna efter graviditeten, men de försvann efter ca 10 mån... Hoppas du känner dig bättre snart! Kramar