fredag 15 juni 2012

Riktigt kul kväll igår!

Igår var jag och en vän samt kollega och jobbade lite med Forever. Minns inte om jag skrivit om det här? Min lilla hobby. Jag har tagit det lugnt på sistone med den pga graviditeten och lilla parvel. Så igår var ett stort undantag då vi var iväg till en väns inredningsbutik på en liten kund kväll! Hon hade bjudit in olika företag/"homeparty" försäljare och vi var en av dem. Orkar tyvärr inte skriva så mycket mer om det nu, orkade egentligen inte ens skriva så här mycket... Ville egentligen bara uppdatera er om följande;

Ökade mitt träningspass i tisdags, vilket tyvärr resulterade i mycket mera värk och helt utmattad... Men så var det i början på första träningspasset också så jag tänker det är bara att kämpa på! Det måste ju bli bättre även den här gången?! Men aj..

Så de senaste dagarna har jag mått ännu sämre och igår fick jag avboka träningen. Hade jag inte haft kund kvällen inbokad hade jag nog gjort ett försök att träna. Jag ville verkligen träna!! Rätt ovanligt för mig att vara så taggad på att göra mina sjukgymnastiks övningar! Jag brukar tröttna allt för fort och sakna den gamla goda tiden när innebandy, step up, spinning och kick boxning bla utgjorde träningspassen.

Idag är jag i och för sig glad att jag inte tränade igår... För fy vad ont det gör idag..! :/ Jag brukar inte vara den som gnäller så mycket men sen parvel kom tycker jag nog jag blivit aningens mera gnällig. Inte bra! Men nu vill jag gnälla.. Idag vill jag klaga... Fast idag vet jag också att jag helt får skylla mig själv!! Jag hade riktigt kul igår kväll men tjae.. Idag är det inte riktigt lika kul..

Om några timmar kommer mamma och hjälper mig med hus, hem och liten. Fantastiskt! Jag räknar bara ner.. Parvel får så länge sitta i nöd gungan här hemma en stund till. Det är en batteri driven liten gunga han somnar i om man sätter honom där. Kan ta bild sen.. Den är min bästa vän och räddare i nöden när min kropp inte alls orkar. Tack och lov är det inte så ofta jag måste sätta honom i den. Det är verkligen bara i akuta fall. Stackarn sover ju oftast så gott i den att han lätt kan sitta (halv sitter) i den i en och en halv timma. Jag får lite ångest då, eller väldigt mycket ångest..

Ikväll ska älskling på sommar fest med jobbet så jag blir själv. Känns bättre nu när mamma kommer ett tag på dagen. Då kanske jag börjar må lite bättre! En vän hade som förslag med mys kväll med våra små kids och tacos då hennes man också är borta. Det lät super mysigt men jag har sagt att vi får se närmare kvällen hur jag mår!

Kram på er söta vänner och ha en underbar fredag!

1 kommentar:

Mia sa...

Men varför får du ångest över att han sitter i gungan så länge? Så länge han trivs, sover och inte skriker så mår han bra i den. Skippa ångesten. Den behöver du inte. Det finns så mycket bra att fokusera på istället. :) trevlig helg Petra!:)

Mvh Mia