måndag 4 juni 2012

De där drömmarna igen...

Ibland slår de tillbaka på en med sån full kraft att hela min värld kantrar! Ursch vad jag tycker livet blir tungt då.. Tårar bränner och själen svider. Jag försvinner in i en dröm värld och plågar mig själv med endast tankar om mina drömmar jag en gång hade. Det är så fruktansvärt elakt gjort av mig själv men ändå kan jag inte styra över det!

Drömmarna blir så starka varje gång jag påminns om något som liknar dem. Jag älskar att befinna mig på platser som kan ge mig en bit verklighet av mina önskningar och när jag är på en sådan plats. Då försvinner allt annat, då försvinner hela min kroppsliga skada ur mitt huvud och jag bara drömmer... "Tänk om..."

Sen när äventyret är slut. Det är då mardrömmen tar vid när verkligheten går upp för mig. Då blir det tungt, så väldigt tungt och sorgset hos mig. Ursch vad ärligt det blev nu men så innerligt ärligt och känslosamt är det hos mig..

Det är inte ofta jag säger nått om mina drömmar. Mest till M av alla i så fall men inte ens där säger jag alltid allt. Det gör bara för ont.


Så nu! För att inte dra ner hela denna dagen ska jag och liten. Som har legat och myst tills nu, klä på oss och göra oss redo för ett besök till en gammal vän och klasskompis från låg/mellan stadiet som också har en liten där hemma!


(Vad mina drömmar handlar om eller vad vi gjorde igår, som gjorde mig både så lycklig och så ledsen, kan vi ta en annan dag..)

1 kommentar:

Jeanette Danielsen sa...

Ibland kan jag också tänka på alla drömmar man har haft och precis som du tänkt "tänk om". Brukar trösta mig med att hos dom allra flesta så är drömmar just drömmar oavsett. Många människor går omkring med sina drömmar utan att förverkliga dem. Kanske just därför dom kallas drömmar :)

Har också lärt mig att hitta nya drömmar som jag sedan går och tänker "tänk om" men nu är dom lite mer realistiska och kanske kan gå i uppfyllelse nån dag. Vem vet. Tänker fortsätta drömma!!

Jag hoppas dina drömmar inte kommer göra lika ont i framtiden...