torsdag 28 juni 2012

En liten promenad..

Har just lagt mig i soffan efter en promenad förbi vårdcentralen och en snabbis in på coop. Tycker inte det var mycket gjort men nu ligger man här vimmel kantig och värken bråkar med en som tusan!

Funderar om det blivit sån skillnad bara för att parvel är tyngre och då alltså blir ju barnvagnen också tyngre.. Plus en skötväska och sen på vägen hem jordgubbar, bregott och bananer i korgen under vagnen. Tungt var det i alla fall! Fast i och för sig var det tungt från start så kanske bara är en sån där sämre dag..? Ja inte vet jag och egentligen behöver vi ju inte spekulera. Det är ju som det är!

Nästa vecka får M äntligen semester!! Tjooo vad jag längtar!! Egentligen skulle han ju börjat semestern denna vecka men på grund av strul på jobbet fick han visst jobba lite till. Så jag, parvel å dwayne längtar!!

Till hösten får vi lägga upp en ny planering om hur vi ska lösa tillvaron. Lutar åt att min mamma kommer en dag i veckan och M den andra dagen, eller eventuellt att han bara tar halv dag. På semestern får vi klura lite och se hur det vidareutvecklas för mig. Tyvärr har det ju gått neråt de senaste veckorna men vi kan ju alltid hoppas att det vänder! ( fast man vet ju sanningen... Parvel blir bara tyngre och tyngre... ).

Undra hur vi ska spendera resten av dagen? Vill åka till Ikea en sväng och har sen lite produkter jag ska lämna till en vän ikväll. Ja jag fortsätter med att ligga här i soffan så länge parvel är nöjd i baby gymmet. Sen tar vi en timme i taget! Så vi klarar oss själva ända tills pappa M kommer hem någon gång runt sex tiden hoppas vi!

Inga kommentarer: