onsdag 2 september 2009

Sjuk + Dålig = Däckad

Ooouuh.. har varit på vårdcentralen idag, jag har något virus i kroppen som inte vill vara min vän. Feber, ont i halsen och sånt men det försvinner med en hel hög av citodon tabletter. Den extrema nack- och huvudvärken vill inte alls ge sig, viruset har liksom vandrat in i nacken också. Värken ökar alltid när jag är sjuk/förkyld men den här gången har den ökad med sådana enorma tillslag att jag inte vet vart jag ska vända mig. Fick en ny medicin utskriven och så får jag äta 6 st citodon om dagen plus den nya, plus en tablett som ska plåstra om min ömma mage då alla de andra tabletterna inte är magens bästa vänner. Så fort vi kommit ut från apoteket och M skulle köra hem mig igen så öppnade jag burkarna och gottade mig i allt vad de erbjöd! Ge mig lindring..!! skrek min kropp. Nu har jag just vaknat ur koman som jag däckade i efter jag tagit hela högen piller. Känner mig hel groggy men jag försöker le för värken är äntligen så pass avtrubbad att jag vet vad jag heter!!

Ska lägga mig i soffan och kika på ytterligare en film. Har blivit en hel del sådana på sista tiden. Får se när detta elände vänder, skulle på massage idag egentligen. Något som jag verkligen hade behövt, men det får vänta. På lördag ska familjen stå på loppis, jag som bokat och jag som hemskt gärna vill stå där och sälja massa gamla grejer.. Hoppas kroppen vinner över viruset snart så jag kan bli normal!

4 kommentarer:

En oskriven framtid sa...

Krya på dej vännen! Skönt att du har fått tabletter mot värken så det blir lite mer okej för att orka stå ut! Tänker på dej en massa! Massa kramar

Bettan sa...

Krya på dig gumman!!

Anns sa...

Hoppas du mår bättre snart!! Krya på dig min vän! Kramar i massor

Anonym sa...

Hoppas du blir bättre snart!! / H